Springen naar inhoud

hoge CRP gehalte ivm met darmpijn

• Log in om te kunnen reageren

rishiras

rishiras

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juni 2007 - 01:34

Hi,

Me vriendin is vorige week opgenomen in ziekenhuis ivm met darmpijnen,bloed af en toe in ontlasting en voornamelijk hoge CRP gehalte in de gemeten testen by de bloed opname. De grenzen waren 0-0.8 en het was 29.

Ik wilde graag weten wat dit betekent , sinds de "infectie gehalte" de CRP hoog was en ze onder infuse en antibiotica gezet is, totdat de gekweekte resultaten van het bloed vrij komen na 4-5 dagen.

Ze is 2 jr geleden geopereerd ivm met endomytrose en er werd veel gekleefd bloed weg gehald by de darmen.

Wat toen niet kwaadaardig was ivm met genomen metingen.

Kan iemand me hiermee helpen

Rishi

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 juni 2007 - 07:28

Welkom op chemieforum.nl.

We zijn hier natuurlijk geen doktoren, he! Als je vriendin in het ziekenhuis ligt, kun je je vragen het beste aan het verplegend personeel en de artsen stellen, dan krijg je deskundig antwoord!

Ik kan je verder verwijzen naar CRP op Wikipedia en Endometriose op Wikipedia

Sterkte!

Veranderd door rwwh, 10 juni 2007 - 07:32

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juni 2007 - 11:50

Over de cijfers moet je echt bij een arts zijn.
Verhoogde CRP concentraties duiden vaak op een mogelijke infectie in het lichaam, dus vandaar de toediening van antibiotica. Volgens mij kunnen kleine afwijkingen in het immuunsysteem kunnen ook een reden zijn waardoor deze gehaltes hoger worden.

jana_CF

jana_CF

• >250 berichten
  • 264 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juni 2007 - 13:13

Inderdaad,
bij bepaalde auto-immuun ziektes, zoals de ziekte van Crohn, is het CRP gehalte continu iets hoger, dat kan wijzen op een infectie maar dat hoeft niet noodzakelijk. Het is wel goed om het in de gaten te houden als indicatie.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures