Springen naar inhoud

[scheikunde] absorptie

• Log in om te kunnen reageren

uriel

uriel

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2007 - 12:53

Hoi, ik moest voor een chemie practicum onderzoeken het verband tussen absorptie en adsorptie. Ik moest eerst in een paar oplossingen gemaakt van methylrood, norit toevoegen waarna deze oplossingen geschud werden. Hierna werden ze gefiltreerd waarna de absorptie werd gemeten. Maar er kwamen als resultaat alleen maar negatieve waarden(??????) :cry: Ik denk dat eentje maar positief was en dan was het nog zooooo laag(ik denk 0.002A). Wie weet hoe dat komt, want ik heb het proberen te onderzoeken maar ik kom er echt niet uit.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 12 juni 2007 - 13:15

Heb je ook een blanco gemeten?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Pink Panther

Pink Panther

• >250 berichten
  • 516 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2007 - 13:38

als je waarden niet boven nul uitkomen, kan het ook zijn dat de ruis van je apparatuur te hoog is, dan moet je gaan opconcentreren. of misschien heb je niet bij de juiste golflengte gemeten. het kan aan vele factoren liggen.
misschien de proef nog eens overdoen?

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 12 juni 2007 - 14:32

misschien de proef nog eens overdoen?

Daar ben ik tegen, tenzij je weet wat er fout is gegaan. Zomaar blind nog een keer meten is niet de beste aanpak...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Pink Panther

Pink Panther

• >250 berichten
  • 516 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2007 - 15:35

ja tuurlijk, maar als het aan het toestel ligt, weet je het dikwijls niet. als je nu de proef opnieuw doet met andere concentraties, en je krijgt weer onmogelijke resultaten, dan weet je dat je spectrometer fout gecalibreerd is. en dan moet je niet verder zoeken, dan weet je waar de fout zit.

tequila boy

tequila boy

• >1k berichten
  • 1490 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2007 - 14:43

heeft het apparaat geen optie om de beste golflengte op te zoeken en met die golflengte nog een keer proberen ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures