Springen naar inhoud

Bijles organische chemie

• Log in om te kunnen reageren

Doom_Knight

Doom_Knight

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2007 - 15:39

Hallo,

Ik ben dus op zoek naar iemand die bereid is om me bijles organische chemie te geven. Het betreft een cursus op niveau van graduaat (opleiding chemie). Ik ben afkomstig van de regio Mechelen-Antwerpen.

Is er iemand die mij uit de nood wilt helpen?

Alvast bedankt,

Steven

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2007 - 16:11

over wat voor soort organische chemie gaat het, welke onderwerpen? En is het eventueel niet makkelijker dat je raad vraagt aan je collega's?

Veranderd door rappen-eddy, 17 juni 2007 - 17:03

Doom_Knight

Doom_Knight

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2007 - 16:49

het gaat over organische chemie

Pink Panther

Pink Panther

• >250 berichten
  • 516 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juni 2007 - 17:04

ja oke, maar dat begrip is ruim... geef eens enkele onderwerpen waarover het gaat.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 juni 2007 - 17:08

Je hebt de simpele additiereacties, maar ook homogene katalyse. Beide zijn organische chemie, al kan ik met zekerheid zeggen dat je van de 2e term nog nooit gehoord hebt :)

Robin85

Robin85

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 10:59

het gaat wellicht wel gaan over de basics van organische chemie zoals reactiviteit van de carbonylgroep, ketonen, blabla en substitutie- additie reacties, nucleofiel/electrofiel etcetera

jana_CF

jana_CF

• >250 berichten
  • 264 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 11:39

Ik weet niet of je er wat mee bent, maar op de univ hebben wij een heel helder boek gebruikt, waar ik toch vooral dmv zelfstudie uit geleerd heb. Ook kan je interactieve oefeningen maken op de site, en zie je sommige mechanismes eens gebeuren.
Het boek noemt mcmurry (in het engels, wel)
En hier is de site, waar je denk ik zonder boek ook wel wat mee bent.
succes ermee!

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 16:22

ja het boek heb ik zelf, en is op zich wel duur (75 euro). De site is dan wel een goed alternatief :P

Astrocomix

Astrocomix

• >100 berichten
  • 126 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 16:32

ja het boek heb ik zelf, en is op zich wel duur (75 euro). De site is dan wel een goed alternatief :P

Er bestaat ook iets zoals een bibliotheek mijn beste ;) meer dan genoeg boeken over chemie/ wetenschappen in het algemeen

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 juni 2007 - 16:44

Er bestaat ook zoiets als niet mensen naar een of andere search te verwijzen in elke post die je maakt. Dat heet UTFS-gedrag.

Astrocomix

Astrocomix

• >100 berichten
  • 126 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 17:05

Er bestaat ook zoiets als niet mensen naar een of andere search te verwijzen in elke post die je maakt. Dat heet UTFS-gedrag.

OFFTOPIC: UTFS: Use the f*cking search, maar dat gedrag dat je zegt snap ik nog niet helemaal, kan je hier meer over zeggen ?

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 juni 2007 - 17:09

Post voor mijn 1e bericht: zonder enige toevoeging: ga maar naar de bibliotheek.

Topic over kerncentrales: stukje wat al gezegd is, een opmerking zonder enige inhoud, en meteen pats ga maar googlen.

Astrocomix

Astrocomix

• >100 berichten
  • 126 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 18:06

Post voor mijn 1e bericht: zonder enige toevoeging: ga maar naar de bibliotheek.

Topic over kerncentrales: stukje wat al gezegd is, een opmerking zonder enige inhoud, en meteen pats ga maar googlen.

1. Ik reageerde over zijn boek omdat je evengoed naar de plaatselijke bib kan gaan om het uit te lenen zonder je er 75 moet voor neertellen, als dit UTFS-gedrag is, wel dan is het zo...
2. Ik zei alreeds dat ik niet meer kon zeggen dan rappen-eddy, omdat de persoon in kwestie zijn vraag niet echt 'groot' was, dus het is niet logisch om dingen te posten die hij niet nodig heeft.. maar met die vraag beter kan googlen!

Maar bon, ik zal er proberen op te letten (UTFS-gedrag)

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 juni 2007 - 19:04

Ach misschien is het omdat ik zelf op het moment een slecht humeur heb. 2 weken liggen leren op een stom vak en dan nog geen smelttemperatuur en verdelingsgraad van een vloeistof in 2 lagen kunnen uitrekenen.

Mijn excuses dus, omdat ik je onbewust als uitlaatklep gebruikte.

tequila boy

tequila boy

• >1k berichten
  • 1490 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2007 - 19:16

nou verder geen ruzie maken he ;)
het boek van McMurry is inderdaad een goed boek
en op www.bol.com is het boek lang geen 75
is echt een boek voor 1e jaar chemiestudenten ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures