Hoe werkt de zelfbouw beamer?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Hoe werkt de zelfbouw beamer?

dag allen

Voor een thuisprojectje ben ik opzoek naar een beamer of dia-projector en nu kwam ik via marktplaats een 'zelfbouw beamer' tegen voor ong. 20 euro. (incl. bouwtekening)

(te vinden o.a. onder: Video en Camera's > Videoprojectoren > 'Beamer zelf maken is een fluitje van een cent')

Nu vertellen ze daar over een geweldig idee om zelf een beamer te maken. Daarvoor moet je iets bouwen (handleiding kun je kopen voor 5 euro) dat je voor je tv of monitor zet waardoor je een beeld van 150 tot 250 cm kun projecteren op de muur. haarscherp, super helder etc bla bla..

De eerste vraag die bij mij opkomt:

Hoe werkt dat dan? De lens snap ik maar er zal vast wel iets van versterking nodig zijn om een goed beeld te krijgen.

Is iemand bekend met deze reclame, of weet iemand hoe ze dit bewerkstelligen?

Ten tweede:

Waarom hebben ze daar zelf niet een leuk kastje omheen bedacht en het ding voor 50 euro op de markt gebracht? Maak ze voor een 17 en 19" monitor en iedereen kan (met een 2de hands monitor) beamen voor nog geen 75 euro. Of ben ik nu gek?

gr. beesje

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Hoe werkt de zelfbouw beamer?

Je hebt dus een soort lcd-scherm waaronder een overheadprojector schijnt, net hetzelfde systeem als een pc-projector.

Reageer