Springen naar inhoud

Noni

• Log in om te kunnen reageren

Daphje

Daphje

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 juli 2007 - 21:38

Ik heb een dringende vraag.

Een paar maanden ben ik begonnen bij een thuiswerk onderneming. Ik ging voor dat bedrijf de Nonisap promoten en verkopen. Als informatie over deze vrucht kreeg ik verschilende boekjes mee. Deze vertelde mij allemaal het zelfde. Deze vrucht had een helende werking op het lichaam. Door de hoge concentraten lichaamseigenstoffen kon het de balans van het lichaam herstellen. In alle boekjes stond ook een stukje over de stof "proxeronine". Deze stof was gevonden door Dr Heinicke. Proxeronine wordt in het lichaam omgezet in xeronine.

Mijn vraag bestaan deze stoffen "proxeronine en xeronine"

Ik kan op het internet voldoende vinden over deze stoffen maar de sites waar de informatie op staat hebben allemaal te maken met noni. Ik vind deze informatie niet objectief omdat het in verbinding staat met Noni en niet als derde naar de situatie kijkt.

Ik heb inmiddels ander thuiswerk gekozen omdat ik niet meer voledig achter het product stond. Toch blijft deze vraag in mijn hoofd zitten. Hopelijk vind ik via deze weg een antwoord op mijn vraag alvast bedankt
Groetjes daphne

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 01:15

Ik kan zo ook niet precies vinden wat het is. Het lijkt me een soort proteine, maar is inderdaad vaag beschreven. Ik las al wel dat het niet verkocht mag worden als medicijn, omdat de FDA de hele werking (nog) niet goed onderbouwt vind.

De werking wordt toegedicht aan de interactie met verschillende proteines en deze in de juiste vorm houden. Dit lijkt mij totale bullshit. Proteines zijn zeer specifiek en er is niet 1 stofje dat al deze zeer specifieke proteines in hun juist conformatie houdt. De conformatie van een proteine is trouwens zeer afhankelijk van het milieu waar het zich in bevind, pH, ionic strenght en ga zo maar door. Als je het zo beschrijft als hun het doen kan je heel wat meer stoffen zo verkopen. Het lijkt mij een verhaal waarin men hippe woorden gebruikt, weinig zegt, en niemand die er wat van snapt. Het hele verhaal is volgens mij gericht op simpele zielen die het voor zoete koek aannemen en kopen.

Veranderd door Napoleon1981, 02 juli 2007 - 01:18

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 10:11

ja daar sluit ik me ook bij aan. Is noni niet een drankje met allerhande mineralen en stoffen die mensen er terug bovenop helpen?

Daphje

Daphje

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 15:09

Dankjewel voor de reacties ik had zelf ook al een vaag vermoeden dat het een broodje aap was. In het begin klonk het erg geloofwaardig vooral omdat er veel onderzoek naar is gedaan. Ik verkocht het niet als medicijn maar als "gezondheidsproduct"

De geloofwaardigheid ging er voor mij van af toen ik er achter kwam dat alle onderzoeken op websites stonden, die op een of andere manier te maken hadden met de productie van de Noni.

Ik moet wel melden dat het effect heeft op je lichaam. Er is mij geleerd dat wanneer je een product gaat verkopen volledig achter het product moet staan. Zodoende heb ik de Noni eerst zelf geprobeerd. Dit voor twee maanden lang. Ik merkte eerst geen verschil maar na 2 weken merkte ijk dat ik meer energie had. En er dus ook geen moeite mee had om lange dagen te draaien. Ook kleine dingetjes zoals een koppijn en andere irritante pijntjes kwamen in mindere mate voor.

Maar om nou te zeggen dat het mensen kan helppen met fibromyalgie (wekedelenreuma) gaat te ver bij mij. Dat is toen ook het punt geweest dat ik door had dat dit eerder een manier was om geld af te troggelen, in plaats van een eerlijk product waar je wat aan hebt.

Jullie reacties bevestigen maar weer dat ik er goed aan heb gedaan om met de Noni te stoppen.
Bedankt Daphne

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 15:30

zou het ook niet gedeeltelijk placebo effect zijn?

Daphje

Daphje

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 15:42

zou het ook niet gedeeltelijk placebo effect zijn?

Dat zal er vast mee te maken hebben. Als er iets is wat veel invloed heeft op je lichaam dan is het wel je gevoel.

Dat noni goed voor je is kan ik niet ontkennen. Het is een super goede multivitamine maar daar blijft het voor mij dan ook bij.
Vitaminen zijn toch wel een van de eerste dingen waar je lichaam een tekort aan heeft. Ik denk dat de vitaminen in de Noni dan ook voor mijn resultaten hebben gezorgd en niet een of andere proxeronine.

Ik heb voor de zekerheid maar even mijn peettante gebeld. Zij is jarenlang zuster geweest en heeft zelf reuma. Zij kende proxeronine wel, maar dan als medicijn dat je geeft aan depressieve personen. Ik heb vervolgens gezocht op het internet maar ik kan er niets over vinden.

Weet iemand hier wat meer over?
Groetjes daphne

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juli 2007 - 16:05

Vermoedelijk heeft je peettante een andere verbinding met p... in het hoofd, maar kan ze er niet (meer) opkomen... :oops:

Ik krijg met proxeronine en xeronine alleen maar hits van Noni-sites, voedingsmiddelensites, tahitijuice, justahitien, taihitisaft, etc...
Men beweert op enkele sites overigens ook nog dat het lichaam over proxeronase beschikt (nodig om proxeronine om te zetten in xeronine). :D

De enige sites die niet gelinkt zijn aan Noni, voedingsmiddelen of alternatieve geneeskunde, beweren dat deze twee stoffen niet bestaan.

Ik kan ook geen enkele chemische structuur vinden. Ik lees wel dat die Dr. Heinicke in zijn boek aan het eind een voorstel voor een structuur doet...
Zie: hier en hier..

Mijn mening: xeronine is net zo werkzaam als edelstenen aan een kettinkje, magnetische medaillons, enz.

Edit: verwijzing naar site toegevoegd.

Veranderd door Marjanne, 02 juli 2007 - 16:11

Daphje

Daphje

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 16:55

Marjanne dankjewel voor de link. Ik vond net als jij wel informatie maar dat zijn allemaal gerelateerde sites van noni. Daarom had ik de vraag hier ook gesteld. Ik wist dat wanneer deze stoffen zouden bestaan er iets te vinden moest zijn over structuur opbouw. Of andere documentatie van deze stoffen die door een onafhankelijke persoon/instantie waren onderzocht.

groetjes daphne

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juli 2007 - 17:45

Het is inderdaad erg verdacht dat er na jarenlang onderzoek door Heinicke niet eens een bewezen struktuur voor 'een simpel alkaloid' als proxeronine gevonden is.

Tot ze op zijn minst met een struktuur komen geloof ik niet dat noni-sap meer doet dan ieder ander vruchtendrankje.

Pink Panther

Pink Panther

• >250 berichten
  • 516 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 22:48

wat ik nog raarder vind, is dat er geen onafhankelijke wetenschappelijke artikels over te vinden zijn... als die professor blabla daar werkelijk een nieuwe stof heeft ontdekt, wees er dan maar zeker van dat er wetenschappelijke publicaties over te vinden moeten zijn! zijn die er niet? nouja, dan is het de grootste kwakzalverij die er bestaat...

Daphje

Daphje

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2007 - 19:09

Iedereen bedankt voor je reactie.
Het is duidelijk proxeronine en xeronine bestaan niet.
Eens kijken of ik mijn baas daar ook van kan overtuigen :P denk het niet

Groetjes daphne

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures