Eerste auto op perslucht!

Moderator: Astro

Berichten: 516

Re: Eerste auto op perslucht!

We gaan hier niet beginnen met fouten eruit halen he, want daar kan ik niet tegen.

en zeker: "Let wel op je eigen fouten, als je iemand anders op de zijne wil wijzen" deed mij overkoken en bewegen tot de volgende redevoering (die ik normaliter niet zou voeren, maar sorry, ik kan het even niet laten!)

Daphje @ topic: dierproeven SHAC schreef:Mochten wij ooit zover komen dat dierproeven niet meer nodig zijn juig ik alvast voor deze dag.
Juigen?


QUOTE=Daphje @ topic: Einde van de wereld]Dat houd in dat wij als mensheid zullen moeten inkrimpen. Dit zal best wel mogen gebeuren want als je kijkt hoeveel wij al niet hebben laten uitsterven door onze egoisme. En dan kun je dit afschrijven naar onze voorvaderen maar we zijn er nog steeds mee bezig. Bos en natuur moet plaats maken voor industrie wegen en andere bebouwing. Dat dieren dus ook steeds meer in ons leefgebied komen is dan ook niet meer dan een logische verklaring. Nou hebben wij hier in ons kleine kikkerlandje er niet zoveel last van maar kijk maar eens in afrika waar olifanten zich steeds agressiever gaan opstellen tegen de mens omdat wij deze verjagen van onze grond terwijl dit eerst van hem was. Dit gebeurd in meerdere delen van de wereld helaas....

...Natuurlijk ieder draagd zijn steentje bij maar een echte verandering moet radicaal zijn en over de hele wereld gebeuren. Dit zal niet voor komen de mensheid heeft eerder een houding van"we wachten wel af wat er gebeurd"

Dus afwachten wat er gebeurd, want ...

...voordat deze wereld normaal kan voortbestaan en het niet meer vernietigd word maar...[/QUOTE]

Even alle foutjes in het vet gezet, en ik tel zomaar even 6 dt-fouten... en het is geen logische verklaring, maar een logisch gevolg.


En dan is de volgende quote heel ironisch:
Daphje @ topic: America says NO schreef:want wijzen met een vinger kan iedereen.

Er bestaat hier een duidelijke regel over fouten. Zware taalfouten mogen vermeld worden, maar andere niet, anders ontstaat er een terechtwijzingsoorlog en dat is helemaal niet de bedoeling van een chemisch forum. Trouwens, misschien is het een dialecte zegswijze maar "in 't school" wordt hier weldegelijk gebruikt. Doch, om jou te plezieren, heb ik de taalvraag even gepost bij het nederlandse Taaladvies. Het juiste zal ik naderhand nog wel even posten dan... Dit alles volledig off topic...


Misschien moet je er mijn handtekening hieronder in het rood ook nog eens even lezen...


<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>DrQuico: Zullen we de taaldiscussie hierbij sluiten? Jullie kunnen in deze topic eventueel verder kibbelen over spelling en taalgebruik. </font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 448

Re: Eerste auto op perslucht!

daarvoor zijn autos op waterstofgas en batterijen ook al een oplossing.
Ik zou niet willen rondrijden in een waterstofauto. Als je een ongeval hebt en de tank scheurt dan mengt de waterstof zich met de lucht. Het knalgas doet dan Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Eerste auto op perslucht!

er staat wel, dat opladen zes uur duurt! die drie minuten zijn aan speciale oplaadstations, waar er een waanzinnig veel hoger vermogen aan elektriciteit door dat stopcontact komt! trouwens je kan het totaal niet vergelijken vind ik, gezien jij niet weet hoeveel liters bezine er nodig zijn om die elektriciteit te maken! vergelijk geen peren met appelen zeiden ze altijd in het school.
Dat opladen zal heus niet gebeuren met een mega compressor met veel eerder met stationaire opslagtanks die perslucht bevatten onder bv 450 bar.

Dus die mega hoeveelheid elektra is onzin.


Blijft wel staan dat je in drie minuten kokend hete cylinders in je auto hebt liggen.

Een laadtijd van 6 uren is wat dat betreft veel beter en leidt tot een hogere vullingsgraad.

Ik zou niet willen rondrijden in een waterstofauto. Als je een ongeval hebt en de tank scheurt dan mengt de waterstof zich met de lucht. Het knalgas doet dan
Ook klinkklare onzin, verdiep je eens in de eigenschappen van waterstof.

Er rijden al veel voertuigen op deze brandstof, ook stadsbussen en binnenkort ook rondvaartboten in de amsterdamse grachten.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Eerste auto op perslucht!

Pink Panther schreef: er staat wel, dat opladen zes uur duurt! die drie minuten zijn aan speciale oplaadstations, waar er een waanzinnig veel hoger vermogen aan elektriciteit door dat stopcontact komt! trouwens je kan het totaal niet vergelijken vind ik, gezien jij niet weet hoeveel liters bezine er nodig zijn om die elektriciteit te maken! vergelijk geen peren met appelen zeiden ze altijd in het school.
Dat opladen zal heus niet gebeuren met een mega compressor met veel eerder met stationaire opslagtanks die perslucht bevatten onder bv 450 bar.

Dus die mega hoeveelheid elektra is onzin.


Blijft wel staan dat je in drie minuten kokend hete cylinders in je auto hebt liggen.

Een laadtijd van 6 uren is wat dat betreft veel beter en leidt tot een hogere vullingsgraad.

Ik zou niet willen rondrijden in een waterstofauto. Als je een ongeval hebt en de tank scheurt dan mengt de waterstof zich met de lucht. Het knalgas doet dan
Ook klinkklare onzin, verdiep je eens in de eigenschappen van waterstof.

Er rijden al veel voertuigen op deze brandstof, ook stadsbussen en binnenkort ook rondvaartboten in de amsterdamse grachten.
Die megahoeveelheid slaat op het bijladen van de accu in een hybridemodel.

Berichten: 2.399

Re: Eerste auto op perslucht!

Om tot 300 bar te komen heb je inderdaad zeer speciale pompen nodig etc. Een standaard zuiger pomp komt tot 10 bar ofzo. Een dubbel werkende pomp tot een bar of 16. Om nog hoger te komen heb je speciale turbo pompen nodig. Thuis even je auto opladen aan de compressor zal er zowiezo niet bij zijn.

Berichten: 448

Re: Eerste auto op perslucht!

Ik zou niet willen rondrijden in een waterstofauto. Als je een ongeval hebt en de tank scheurt dan mengt de waterstof zich met de lucht. Het knalgas doet dan
Ook klinkklare onzin, verdiep je eens in de eigenschappen van waterstof.

Er rijden al veel voertuigen op deze brandstof, ook stadsbussen en binnenkort ook rondvaartboten in de amsterdamse grachten.
Wat is hier onzin aan? Waterstofgas gemengd met lucht vormt een explosief mengsel (knalgas) dat heel makkelijk ontstoken word door een vonk van de beschadigde elektriciteitskabels.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Eerste auto op perslucht!

Om tot 300 bar te komen heb je inderdaad zeer speciale pompen nodig etc. Een standaard zuiger pomp komt tot 10 bar ofzo. Een dubbel werkende pomp tot een bar of 16. Om nog hoger te komen heb je speciale turbo pompen nodig. Thuis even je auto opladen aan de compressor zal er zowiezo niet bij zijn.
Dat is niet zo ingewikkeld hoor, je kunt je perslucht flessen bij iedere duikschool op laten pompen.
Wat is hier onzin aan? Waterstofgas gemengd met lucht vormt een explosief mengsel (knalgas) dat heel makkelijk ontstoken word door een vonk van de beschadigde elektriciteitskabels.
Onzin is dat het helemaal niet zo eenvoudig is om in de buitenlucht een dusdanig mengsel te verkrijgen door mengen met 20% zuurstof en 80% stikstof dat kan exploderen. Heeft alles te maken met de extreme dichtheid van waterstof, bij het vrijkomen zal dit direct opstijgen naar hogere luchtlagen en niet ophopen in een voertuig o.i.d. Als dat zo eenvoudig was reden er niet zoveel voertuigen op waterstof. Vergeet niet dat de ramp met het Hindenburg-luchtschip zo heftig was vanwege de brandbare huid van het schip en veel minder te maken had met waterstof.
Die megahoeveelheid slaat op het bijladen van de accu in een hybridemodel.
Waar je dat nu vandaan haalt is me een raadsel, dat staat niet in de post van PP.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Eerste auto op perslucht!

Daphje schreef: Het bericht wat ik gekopieerd heb komt van planet en geeft niet alle informatie. In het bericht van rtlnieuws stond ook dat de accu die deze auto heeft 6 uur nodig heeft om thuis op te laden. Maar daar hebben ze ook al iets op bedacht speciale oplaad stations waar het 3 minuten kost om de accu op te laden. Kosten 1.50 euro.


Ondanks dat er al andere methodes zijn om je auto te laten rijden ben ik blij dat ze weer wat nieuws hebben gevonden. Oke er moet nog steeds elektriciteit gebruikt worden. Maar wat is 3 minuten elektriciteit op de zovele liters brandstof die je nodig hebt om 1000 kilometer er op te rijden :)


Dit is weer een manier waardoor fossiele brantstoffen niet meer nodig zijn om een auto te laten rijden en die kant moeten we toch op [!]


Ik zal eens googlelen om te kijken als er al meer informatie over te verkrijgen is.

Ik hou jullie op de hoogte


groetjes daphne
Daar dus. Leermoment: hele topic leren lezen voor je anderen beschuldigt dat ze dingen verzinnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Eerste auto op perslucht!

Zal wel aan mij liggen maar ik zie het nog steeds niet... vertel het mij O Grote Meester!! :D

Volgens mij hebben we het over verschillende zaken.

Ik concludeer dat het onwaarschijnlijk is dat je in 3 minuten die persluchtcylinders volpompt met een compressor (met een hoog vermogen aan elektra). Praktijk is dat je de cylinders volpompt vanuit een stationaire opslagtank. Dat kost weinig energie, loopt er bijna vanzelf in. Die stationaire opslag kun je dan de hele dag weer rustig bijpompen.

Dat is de praktijk met waterstof en aardgas tanken.

Maar goed dit had ik reeds eerder gepost en had jij waarschijnlijk niet gelezen?

Berichten: 2.399

Re: Eerste auto op perslucht!

Echtepino schreef:

Dat is niet zo ingewikkeld hoor, je kunt je perslucht flessen bij iedere duikschool op laten pompen.
Ik had het niet over ingewikkeld, maar over prijs.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: Eerste auto op perslucht!

Wat jij wil... het is niet ingewikkeld en daardoor ook niet kostbaar...zo goed? ;)

Berichten: 54

Re: Eerste auto op perslucht!

Ik heb nog eens verder gezocht op het internet, of ik wat kon vinden over de werking van de motor en de grootte van de tank.


Nou ik heb een site gevondenhier klikken


Het is in het engels maar hier wordt tenminste wel enig sinds uitgelegd hoe de motor dan moet werken. Ook wordt er op de tekening getoond hoe groot de tank is.


Nog niet alles is voor mij duidelijk want ze hebben het op de site er over dat de auto zowel op luchtdruk als op fossiele brandstof kan rijden. Dit betekend dat de auto twee tanks moet hebben, terwijl op de tekening maar eentje is te zien.


Omdat ik maar een tank zag op het tekeningetje wat erbij stond, heb ik nog even verder gesnuffeld op de site.

Hier staat een heel stuk geschreven over de tank. De tank zelf is gemaakt van thermoplastic en is omhulsd door gevlochten en gedraaid carbonfiber tenminste als ik dit goed begrepen heb.


Op deze site vind je de meeste informatie over de auto op perslucht. Ik zal nog even verder kijken maar dit is de beste tot nu toe die ik ben tegen gekomen.


Wat ik vreemd vind is dat de auto zowel op perslucht als fossiele brandstof kan rijden. Oke even kijken of mijn wetenschap hoe een auto werkt klopt.

Naar mijn inzien moet de brandstof (diesel benzine gas) uit de tank door het moterblok lopen wil de auto kunnen rijden.


Dus als een auto op perslucht rijd betekend dat, perslucht door het motorblok moet en blijft het motorblok droog. Dus hoe kan een motor werken op fossiele brandstof en luchtdruk.


Eens kijken of dat ook ergens wordt uitgelegd


Groetjes daphne

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Eerste auto op perslucht!

Echtepino schreef: Zal wel aan mij liggen maar ik zie het nog steeds niet... vertel het mij O Grote Meester!! :D

Volgens mij hebben we het over verschillende zaken.

Ik concludeer dat het onwaarschijnlijk is dat je in 3 minuten die persluchtcylinders volpompt met een compressor (met een hoog vermogen aan elektra). Praktijk is dat je de cylinders volpompt vanuit een stationaire opslagtank. Dat kost weinig energie, loopt er bijna vanzelf in. Die stationaire opslag kun je dan de hele dag weer rustig bijpompen.

Dat is de praktijk met waterstof en aardgas tanken.

Maar goed dit had ik reeds eerder gepost en had jij waarschijnlijk niet gelezen?
Nou, waar lees jij dat die tanks dan in 3 minuten vol zouden zijn?

Berichten: 54

Re: Eerste auto op perslucht!

FsWd schreef:
Nou, waar lees jij dat die tanks dan in 3 minuten vol zouden zijn? [/quote]

Dat heeft Echtepino uit een berichtje wat ik geschreven heb. Dit stond in het nieuwsbericht van rtlnieuws.


Ik kan dit bericht niet meer terug vinden.

Ik heb wel nog een ander bericht gevonden hier


In dit bericht wordt aangegeven dat opladen bij speciale stations maar 2 minuten duurt

En zo heeft de ene site het er over dat via deze speciale stations de accu wordt opgeladen en andere vermelden weer dat door deze stations perslucht in de tank wordt gepomd.


Volgens mij geeft de site van MDI de meest correcte informatie omdat de auto geproduceerd wordt door dit bedrijf. Voor die link moet je even kijken in het berichtje wat ik hiervoor heb gestuurd.


Groetjes daphne

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Eerste auto op perslucht!

Aha op die fiets, dan hebben we dus allebei wel gelijk. Echtepino, ik trek elke opmerking richting jou terug

Reageer