Springen naar inhoud

Aankoop chemicalien

• Log in om te kunnen reageren

sedock

sedock

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 18:07

Beste forumleden,

Ik ben Sebastiaan, en ben 15 jaar oud. Ik ben vanplan op kleine schaal te beginnen met chemie. Ik ga samen met mijn vader enkele experimenten opzetten zoals de aanmaak van waterstofsulfide, koningswater,..., maar daarvoor heb ik chemicalien nodig. Ik dacht aan de volgende:

Zwavelpoeder
Zinkpoeder
Waterstofchloride
Salpeterzuur
Natriumhydroxide
Zwavelzuur
Waterstofperoxide

PH-stokjes
2 reageerbuisjes

Nu ben ik al in enkele apotheken en drogisten geweest, maar ze hebben nooit de stoffen die ik moet hebben. Nu is mijn vraag: Kennen jullie enkele winkels/bedrijven in de buurt van Vlaams-Brabant die verkopen aan particulieren. Het bewijs van voldoende kennis in de chemie is voor mij geen probleem aangezien mijn vader een doctoraat in de chemie heeft.

Alvast bedankt!
Sebastiaan

P.S. Winkels op het internet mag ook.

Veranderd door msla, 02 juli 2007 - 18:46

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 18:27

pas maar op met je experimenten, lees er voldoende over, voor je echt begint.

waterstofsulfide en koningswater zijn bvb al niet zo onschuldig, maar dat zal je vader ook wel weten.

van je lijstje zijn alleen salpeterzuur en zinkpoeder niet in een doe het zelfzaak of apotheek te vinden.
elke apotheker heeft zuurstofwater en zwavelpoeder liggen

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 18:31

Als je vader een doctoraat in de chemie heeft, zal hij zeker toch wel zelf enkele mensen kennen?

sedock

sedock

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 18:46

Hey,

bedankt voor jullie reacties!

Mijn vader is al zo ongeveer 5 jaar uit het labo en werkt nu op de commerciele afdeling van het bedrijf.

Weten jullie misschien plaatsen waar de andere stoffen wel te koop zijn, ook met een oog op de toekomst, wanneer ik nog zeldzamere stoffen nodig heb.

Alvast bedankt!
Sebastiaan

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 19:18

als woelen zijn adresjes wil vrijgeven zal je aan hem het meest hebben. geduld hij zal hier wel passeren

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2007 - 19:40

Als je wilt beginnen met chemische experimenten, dan zou ik eerst eens wat anders doen dan koningswater en waterstofsulfide maken. Waarom deze relatief gevaarlijke stoffen maken, als er ook zoveel andere leuke en minder riskante dingen te doen zijn?

Als je een thuislabje wilt beginnen, kijk dan ook eens hier:

http://woelen.scheik...sc/homelab.html

Een adres dat ik je sowieso wel wil geven is het volgende (leuke metaalzouten):
http://www.silex.nl/default.asp

Klik links op grondstoffen en dan zie je diverse chemicalien gesorteerd op alfabet.

Deze is ook wel interessant: http://search.ebay.n...1&fcl=3&frpp=50

Hier vind je je zinkpoeder en ook nog diverse andere leuke chems. Regelmatig even checken, het aanbod van 888malc wisselt met de tijd.

Als je gaat voor sterke oxidatoren en salpeterzuur, dan wil ik graag dat je me mailt. Adressen voor dergelijke stoffen post ik niet, vanwege het gevaar dat er ongewenste aankopen worden gedaan voor KNAL/PATS/BOEM ongein. Daarvan hebben we de laatste tijd meer dan genoeg gezien.
Of ik je die adressen geef beloof ik hier niet. Dat zien we wel tijdens de mailwisseling.

Veranderd door woelen, 02 juli 2007 - 19:41

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures