Springen naar inhoud

chemische matrix

• Log in om te kunnen reageren

mescaline

mescaline

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2007 - 12:25

ik ben voor mijn stage bezig met het optimaliseren van een aluminium bepaling mbv de ICP-AES.

ik ben tijdens het optimaliseren iets merkwaardigs tegen gekomen, maar voordat ik mijn vraag stel, zal ik even kort uitleggen wat de werkwijze voor de bepaling is, namelijk:

er wordt :
-een blanco gemeten (deze bevat alleen milli-q water).

-standaard gemeten (voor calibratie) dit is een aluminium oplossing van JTBAKER (leverancier) in HNO3 opgelost.

-monsters gemeten (hier wordt HCL toegevoegd).

en het eluens is een 2 % HNO3 oplossing.

nu moet er volgens mij niet gemeten worden in verschillende chemische matrixen, omdat dat storend kan werken.

alleen wordt dit nu wel gedaan, aan de monsters wordt immers HCL toegevoegd en aan de standaarden NO3. op mijn stage zijn ze van mening dat dit niet veel uitmaakt, maar dat vraag ik me nu dus af!! [!]
ik heb gelezen dat NO bovendien storend kan werken op een ICP, en dat dat dus ook nog voor storing kan zorgen.

kan iemand mij vertellen of het meten in verschillende matrixen wel/niet uitmaakt wat betreft storingen in de metingen?

bij voorbaat bedankt,

gr jorick

Veranderd door mescaline, 04 juli 2007 - 20:12

Heeft er altijd zin in!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures