Gasstroom drogen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Gasstroom drogen

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een nieuwe methoden om een gasstroom die zwavelverbindingen bevat, hoofdzakelijk dimethyl sulfide, dimethyldisulfide, methylmercaptaan en ethylmercaptaan, te drogen.

Ik heb al getest met een permapure droger, deze werkt met twee stromen waarvan 1 je monster is en het tweede een droge lucht stroom. Deze test had tot resultaat dat vooral de mercaptanen verdwenen met een droger.

In het laboratorium hier zijn de gasstromen wel goed droog, maar zodra ze bij de klant zijn en daar meten krijgen ze geen droge gasstroom, maar eentje van de buitenlucht die weldegelijk water bevat. Ze oxideren snel met water, maar ook bestaat de kans op het bevriezen van ons preconcentratie systeem, wat ernstige gevolgen kan hebben.

Ik zoek dus een nieuwe manier van drogen die makkelijk is om in het veld te gebruiken.

wie kan mij helpen [!]

Berichten: 2

Re: Gasstroom drogen

het is duidelijk dat dit mn eerste topic is, want ik plaats hem onder huiswerk en toetsen 8-[ zucht

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Topic verplaatst naar Organische Chemie.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 25

Re: Gasstroom drogen

Ik heb wel eens gehoord van een zwavelzuurdroger (gas wordt geleid door hoog geconcentreerd zwavelzuur (>85%) om water weg te vangen). 8-[

Is dat wat? Misschien heb je wel problemen met zwavelverbinden om die te meten (zoals beschreven).

Over het hoe en wat kan ik je helaas niet veel meer extra vertellen. :cry:

Reageer