Springen naar inhoud

InitiŽle methode van Ostwald

• Log in om te kunnen reageren

conget_CF

conget_CF

• >25 berichten
  • 61 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2007 - 20:22

Goedendag allemaal:

Ik heb een vraag over fysische Chemie. Ik ben geen kei in, maar en hierover heb ik echt op internet gezocht, in mijn studieboek zie ik ook geen vraag erin. Enkel bij mijn opdrachten set en op de tentamen kreeg k zulke vragen.... Ik ben nu radeloos, en daarom vroeg ik jullie... Mijn laatste redmiddel:

Wat is de initiŽle methode van Ostwald? (Op google zie ik wel verdunningswetten, maar dat is eht niet volgens mij)

De vraag was:

Beschouw de reactie 2A + 3B -> P in waterig milieu
De volgende meetresultaten zijn verkregen

Experiemt 1:
[A] mol/l: 0.070
[b] mol/l 0,015
R mol/l/s 0,024

Experiment 2:
[A] mol/l: 0,065
[b] mol/l 0,025
R mol/l/s 0,061

Experiment 3:
[A] mol/l: 0.070
[b] mol/l 0,025
R mol/l/s 0,066

Experiment 4:
[A] mol/l: 0,085
[b] mol/l 0,030
R mol/l/s 0,115

Het gaat me meer om het formule van initiŽle methode van Ostwald en de berekening ervan. Het antwoord is alleen als prť. Ik weet niet eens wat en wie die ostwald is, en dus kan ik er niks mee doen. Iemand een idee?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jana_CF

jana_CF

• >250 berichten
  • 264 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 juli 2007 - 10:05

Ik ken Ostwald ook niet in die context, maar het lijkt me dat je hier de methode van de beginsnelheden (= initiŽle methode?) moet toepassen: een verband zoeken tussen de snelheid van verdwijnen bij verschillende concentraties.
Zo kun je dan de orde van je reactie bepalen.

En Ostwald is een nobelprijswinnaar chemie, die ik ken van verdunningswetten, het "bewijs" van Ostwald (er bestaat geen perpetuum mobile) en ik geloof ook nog iets met katalysatoren en kunstmest.

Dus ik zie niet echt een link met kinetiekformules, behalve de katalysatoren dan ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures