gasverpakking

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 873

gasverpakking

Wie kan mij meer vertellen over gasverpakkingen. Dit zijn verpakkingen waarin voedingsmiddelen in een CO2 atmosfeer worden bewaard. Bv stokbroodjes in een plastic verpakking (niet vacuum) etc.

We willen graag de samenstelling van het gas meten, met name de hoeveelheid zuurstof en dan in relatie tot de mate van bederf.

Ik ben wel aan het googlen geweest en kom dan op uit bij PBI-Dansensor die een kant en klaar apparaat leveren.

Ik zou graag een gasmengsel willen meten mbv GC-MS. Weet alleen niet of dit te doen is. Ik zie al problemen met een bekende en juiste hoeveelheid injecteren van het gas, monstername en inbrenegen in GC.

Wie o wie kan mij hier iets over vertellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: gasverpakking

Gasmonsters zou je gewoon moeten kunnen injecteren in GC-MS, dus als je de hoeveelheid van injectie weet kan je naar mijn idee een normale analyse doen.

Ik denk dat je met het halen van het gas uit de verpakking op zich wel een probleem kan hebben met de zekerheid dat er geen gewone lucht bij zit (monstername dus), voor injectie lijkt me er geen probleem. Je kan met een GC injectie naald best netjes doseren.

Berichten: 873

Re: gasverpakking

Ik denk dat je met het halen van het gas uit de verpakking op zich wel een probleem kan hebben met de zekerheid dat er geen gewone lucht bij zit (monstername dus),
Dat is ook een van mijn onzekerheden, zo niet de grootste. Lijkt me dan ook het belangrijkste om dat eerst goed te hebben.

Reageer