Terpentijn

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Terpentijn

Een paar jaar geleden kocht ik, op vakantie in Frankrijk, een literfles terebenthine.

Volgens de fles was het voor onderhoud aan je antieke meubeltje en als verfverdunner. (Alkythars)

Franse fles: merk Onyx

formulation hydrocarbonee a 50% minimum de terebenthine

gemme renferme du naptha lourd (jawel!) hydrodesulpure (mooi megenomen) a point debulition gas.

Nu heb ik al veel plezier gehad van deze vloeistof. Verf verdunnen, schoonmaken.

Ik heb de ervaring dat deze terpentijn een veel-oplosser is. Daar waar andere producten de vermenging niet aan willen gaan, komt deze terpentijn met de oplossing!

Helaas is deze liter nu op. Wie weet waar ik een literfles of kannetje terpentijn kan kopen?

Even nog voor alle duidelijkheid: ik bedoel dus niet het aardoliedestilaat terpentine.

Vroeger, ja ja, kocht ik nog wel eens in een schilderszaak zo'n klein groen flesje met rode dop. Maar ik zoek nu dus een iets groter volume.

Wie weet een winkel of internetwinkel waar ik dit zou kunnen kopen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Walter

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Terpentijn

Terpentine is een aardoliedestillaat.

Terpentijn is een product verkregen uit de rectificering van naaldhout (eigenlijk is het het destillaat van de hars). Het bestaat voornamelijk uit de stof pineen.

Ik wist dit niet, maar dank zij jouw post weet ik dit nu. Google eens op 'terpentijn' en je vind een hit naar Wikipedia, met leuke info over terpentijn.

Voor wat betreft het kopen van terpentijn: ik vond ook de volgende url via google. Misschien is het een begin van je zoektocht?

klik

;)

Berichten: 2

Re: Terpentijn

Marjanne schreef: Terpentine is een aardoliedestillaat.

Terpentijn is een product verkregen uit de rectificering van naaldhout (eigenlijk is het het destillaat van de hars). Het bestaat voornamelijk uit de stof pineen.

Ik wist dit niet, maar dank zij jouw post weet ik dit nu. Google eens op 'terpentijn' en je vind een hit naar Wikipedia, met leuke info over terpentijn.

Voor wat betreft het kopen van terpentijn: ik vond ook de volgende url via google. Misschien is het een begin van je zoektocht?

klik

;)
Dag Marjanne,

Dank je voor je snelle reactie!

De site van de link had ik nog niet ontdekt.

Ik ga nog even uitzoeken wat voor een type dat het is. Gezien de prijs valt dit waarschijnlijk onder de luxe- en etherische olieen.

Met vriendelijke groet.

Reageer