Springen naar inhoud

koemelk ontijzeren

• Log in om te kunnen reageren

gerwincvt

gerwincvt

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2007 - 14:23

hallo
ik heb gelezen dat koemelk weinig ijzer bevat, wie weet hoeveel ijzer verse koemelk bevat zonder dat het in de fabriek geweest is egt vers dus.
en hoe kan ik het ontijzeren zodat er (bijna) geen ijzer meer in zit, op een zo eenvoudige mogelijke manier zodat het ook mogelijk is om duizenden liters te ontijzeren

Veranderd door gerwincvt, 27 juli 2007 - 14:28

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2007 - 15:24

Moet je het daarna nog veilig kunnen drinken en zonder smaakverlies ?
Ik dacht 0,5 mg/l

Veranderd door Echtepino, 27 juli 2007 - 15:35

gerwincvt

gerwincvt

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2007 - 16:46

ja eigenlijk wel niet voor mensen maar voor witvlees kalveren die krijgen nu melk wat bestaat uit mageremelkpoeder en water en nog wat zooi, maar de magere melkpoeder is nu heel duur dus moet er een andere manier zijn, maar gewone koemelk bevat te veel ijzer waardoor de kalveren niet blank genoeg worden. zou er niet een oplossing wezen, zoals bij water bijvoorbeeld dat word gewoon door een zandbad gepompt maar als ja dat met melk doe blijft er niet veel van over denk ik.

gerwincvt

gerwincvt

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2007 - 17:13

is het mischien mogelijk om de melk door een ontharder te laten lopen, die halen ook ijzer uit water tot 5mg/l, of word de melk er ook anders van???

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 juli 2007 - 17:29

Aan die onzin wil ik niet eens meewerken, sorry hoor.
Alleen vanwege het idiote idee dat kalveren aan bloedarmoede moeten lijden omdat dat vlees blank moet zijn... Omdat een paar idioten denken dat kalfsvlees niet rood mag zijn.
Begrijp me goed ik ben een rasechte carnivoor maar dit is zo ridicuul!!

gerwincvt

gerwincvt

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2007 - 18:09

nou nou bloedarmoede zo erg is het nou ook weer niet die kalverren hebben daar egt weinig last van hoor ze krijgen voldoende mais en ruwvoer, oke het ijzergehalte van een normaal kalf ligt iets hoger maar bloedarmoede is wel een heel groot woord, en ik probeer allen maar een oplossing te vinden voor die smerege poeder die ze nu krijgen er zit tegenwoordig al geen eens mageremelkpoederer meer in en de kalveren moeten het snel opdrinken anders ligt er een hele laag poeder onder in de voertrog, dat was vroeger wel anders toen kregen ze nog een beetje kwalitijdsvoer. en ik dacht gewone koemelk is een stuk natuurlijker. en heb je het verschil wel eens geproeft tussen rose kalfsvlees en witvlees? nou ik kan je vertellen dat witvlees veel lekkerder en malser is.
ik hoop dat iemand anders mij kan helpen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 juli 2007 - 18:31

Nee, een constant zuurstofgebrek, daar hebben ze echt geen last van hoor. Vlees eten ok, maar ze noodzakelijke voeding onthouden...DAT vind ik dierenmishandeling. En als rood vlees niet smaakt, dan moet je leren koken :)

Veranderd door FsWd, 28 juli 2007 - 18:32

gerwincvt

gerwincvt

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2007 - 12:41

kan iemand me helpen??

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 07 augustus 2007 - 13:59

Mja ik denk dat de bovenstaande berichten je toch een of andere hint meegeven ;)

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 augustus 2007 - 19:18

Er zal vast een manier te bedenken zijn, maar ik denk niet dat je zelf met diervoeders mag rommelen wanneer het vlees voor menselijke consumptie bedoeld is.

Arnoe

Arnoe

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2007 - 21:20

Als ik kon , zou ik helpen.
Alvast sorry voor de even onnuttige bijdrage als de rest :) :)

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2007 - 11:51

Zullen we opmerkingen, die niet bijdragen aan de beantwoording van de vraag, verder achterwege laten? [-X

# Moderatoropmerking
Marjanne: Het spammen met onzinnige berichten, zoals alleen een link, smilie of reclame, is niet toegestaan. Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!

Arnoe

Arnoe

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2007 - 14:09

excuses! Ik zal het nooit meer doen ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures