Chemie boeken 1ste jaar

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 19

Chemie boeken 1ste jaar

Hallo,

Ik ga met het nieuwe schooljaar met de opleiding HBO chemie beginnen aan de hogeschool Rotterdam, nou heb ik van de hogeschool een boekenlijst ontvangen die voor mij voor onduidelijkheden heeft gezorgd.

Mijn vooropleiding is Havo, en onder Havo zijn de boeken Organic Chemistry en Quantitatieve chemical analyses niet aangekruist, maar wel bij de mensen die als vooropleiding VWO of MLO hebben.

Ik kan de hogeschool Rotterdam niet bereiken in verband met de zomervakantie.

Nu is mijn vraag heb ik die 2 ( Organic Chemistry en Quantitatieve chemical analyses) nodig, Ik heb ze namelijk al besteld, als ik ze dus niet nodig heb stuur ik ze weer op.

Ze staan ook beide onder het propedeusejaar, ik vraag me dus af waarom mensen met de vooropleiding VWO of Mlo die 2 boeken wel nodig hebben.

Ik heb voor de duidelijkheid de boekenlijst gescaned.

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie hulp ;)

Berichten: 2.399

Re: Chemie boeken 1ste jaar

Ik denk dat er een fout in je boekenlijst staat. Ik ken het boek van Harris en dit heb je gewoon nodig, ook met de HAVO achtergrond. Zeker VWO HAVO verschil is nogal raar, je zou dneken dat HAVO de betere opleiding was bijna :D

Berichten: 19

Re: Chemie boeken 1ste jaar

Zeker VWO HAVO verschil is nogal raar, je zou dneken dat HAVO de betere opleiding was bijna :D
Ja dat was mij ook al opgevallen, weet je misschien of je het boek Organic Chemistry het eerste jaar ook nodig hebt?

En trouwens bedankt voor je hulp:)

Berichten: 2.399

Re: Chemie boeken 1ste jaar

Ja volgens mij het zelfde verhaal. Je zult zeker organische chemie krijgen, net zoals je VWO en MBO collega's :P . Ik zou de boeken gewoon bestellen, je kunt er gif op innemen dat je ze nodig zult hebben.

Berichten: 19

Re: Chemie boeken 1ste jaar

Okee,

Nogmaals erg bedankt :)

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: Chemie boeken 1ste jaar

Ik heb gehad dat mensen van b.v. MLO en VWO ook bepaalde boeken moesten hebben uit het eerste jaar. Dit omdat een aantal van die boeken (uit het eerste jaar wel te verstaan) ook gebruikt werden in de rest van de opleiding.

Dat boek Organic Chemistry is bij ons tot en met het derde jaar gebruikt (2e jaar voor MLO). Daarna ga je op stage en zijn het handige naslag werken

Berichten: 24

Re: Chemie boeken 1ste jaar

Ik wil jou ook even bedanken ik had die boekenlijst ook nodig.

Trouwens je hebt alle boeken nodig die onder Semester 1 en 2 onder de havo afdeling staan.

En Organic Chemistry en Quantitative Chemical Analyses heb je toch nodig voor het 2e studiejaar dus het kan geen kwaad om ze ook te bestellen.

In ieder geval succes met je studie. Misschien kom ik je nog wel tegen want ik ben er bijlesdocent (een 3e jaars chemie student).

Berichten: 19

Re: Chemie boeken 1ste jaar

Ik wil jullie allemaal erg bedanken, Ik heb die 2 boeken inmiddels al ontvangen.

Ik ben ook niet van plan om ze terug te sturen, het kan nooit kwaad om nu al wat extra te hebben.

Reageer