Springen naar inhoud

kaliumbichromaat

• Log in om te kunnen reageren

dartmaul15

dartmaul15

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 juli 2007 - 15:55

ik heb bij het afval een hoop scheikundespul gevonden. o.a. potten met chemicalien. de meeste nog nooit geopend. Ik wil ze graag verkopen maar het geen idee of ze gevaarlijk zijn. Kaliumbichromaat en natriumformaat bijvoorbeeld. Verder ook een hoop potjes en anderspul. ook een vacuumpompje overigens. een handmatige maar met drukmeter.

Kan iemand mij helpen?

Groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

olwe sirfalas

olwe sirfalas

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 juli 2007 - 16:27

Natriumformaat is niet schadelijk. Dit is het natriumzout van mierenzuur.
Kaliumdichromaat is wel wat gevaarlijker. Het is kankerverwekkend en kan tot iritaties op de huid leiden.
Verder is het in een zuur milieu een sterke oxidator.
Op wikipedia staat meer:
natriumformaat
Kaliumbichromaat

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2007 - 08:45

Beide chemicalien zijn niet geheel ongevaarlijk, maar het zou zonde zijn om ze weg te gooien. Chemicalien moet je nou eenmaal met verstand gebruiken. Als je er iemand mee blij kunt maken dan zou ik dat zeker proberen.

Ik zou wel een beetje opletten aan wie je de stoffen verkoopt. De eerste de beste k3wl moet niet zomaar allerlei chemicalien in handen krijgen, anders kunnen er ongelukken gebeuren.

Kaliumbichromaat en natriumformiaat heb ik geen belangstelling voor, maar misschien wel voor enkele van de andere stoffen. Mail me anders maar een lijst van wat er in zit (mailen kan via mail-knop op dit forum). Of ik iets koop of niet, dat wil/kan ik niet beloven, maar ik kan je allicht helpen door aan te geven waar je echt op moet letten en wat minder gevaarlijk is en je zonder al te veel zorgen kunt verkopen.

Veranderd door woelen, 01 augustus 2007 - 08:49

edje_CF

edje_CF

• >100 berichten
  • 173 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2007 - 11:14

Wat is dat voor vacuum pompje? merk, type, foto's evt.?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures