Springen naar inhoud

msds koningswater

• Log in om te kunnen reageren

tjiddles

tjiddles

• >100 berichten
  • 119 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2007 - 13:49

kan iemand mij op weg helpen.
ik zoek de msds van koningswater en hoe frustrerend het ook is, ik kan m nergens vinden, ik heb egt al verschillende sites geprobeerd en heb alle synoniemen al gebruikt..

help [KOUD]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2007 - 13:54

Het resultaat van 1 minuut zoeken: "MSDS aqua regia".

http://physchem.ox.a...aqua_regia.html

tjiddles

tjiddles

• >100 berichten
  • 119 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2007 - 14:16

thanx man

tjiddles

tjiddles

• >100 berichten
  • 119 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2007 - 14:20

deze was idd ook de enige die ik kon vinden alleen ik ben er niet tevreden over.

het materiaal en de dikte vor de hadschoene is niet weergegeven en ook niet de sectie spills.

voor mezelf is dit wel genoeg alleen de stagaires die hier rondlopen mogen wel wat meer info gebruiken.
ik sta er tenslotte niet altijd naast.

maar in ieder geval wederom bedankt voor de poging.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2007 - 15:02

Waarschijnlijk is er geen msds te vinden omdat koningswater niet als zodanig verkocht wordt. Het is instabiel en bouwt druk op en dat is bij vervoer niet echt handig. Het wordt toch meestal op het lab zelf vers gemaakt.

Wat betreft de voorzorgsmaatregelen. Ik zou neopreen handschoenen gebruiken en wat betreft de spills kun je naar mijn idee uitgaan van de msds info van geconcentreerd salpeterzuur:

Avoid runoff into storm sewers and ditches which lead to waterways. Clean up spills immediately, observing precautions in the Protective Equipment section. Absorb spill using an absorbent, non-combustible material such as earth, sand, or vermiculite. Do not use combustible materials such as sawdust. Provide ventilation. Evacuate unnecessary personnel. Approach spill from upwind. Use water spray to cool and disperse vapors and protect personnel.

tjiddles

tjiddles

• >100 berichten
  • 119 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2007 - 15:15

ik zal m voor hier op t lab zel wel ff aanpassen.

zelf ff een filetje aanmaken.

maar dan hufterproof zoals we dat hier noemen... :D

want soms komen er van die mensen langs die naast een gebrek aan kenneis ook nog eens een gebrek hebben aan normale logika. stap voor stap en in zeer duidelijk taal..

thanx anyway

Adriaan_CF

Adriaan_CF

• >100 berichten
  • 161 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 augustus 2007 - 01:09

Hufterproof :o is dat mogelijk dan?

In mijn ervaring zijn hufters nog altijd creatiever gebleken dan je voor mogelijk houdt, vrij naar de wet van Murphy; als je iets fout kunt doen zal men het fout doen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures