Springen naar inhoud

boot

• Log in om te kunnen reageren

bootje_CF

bootje_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2007 - 13:13

Hallo zeer inteligente chemicus,
ik ben nieuw op deze site en moet dus nog even mijn weg zoeken.
ik ben bezig om met en voor een aantal mensen een jacht te bouwen en dit op zo goedkoop mogelijke wijze te doen, het jacht word zoveel mogelijk van afval gemaakt. het idee is onstaan toen ik zelf een jacht wou kopen en dus even stijl achterover viel van de prijzen. het is veel passen en meten want er komt meer bij denken dan je denkt, maar ik ben al een heel eind. waar ik dus zelf niet uit kom is de chemische verhouding voor polyester, dit is dus best wel duur, en eigenlijk zou ik iets willen verzinnen om een harde laag te creeeren van gesmolten plastic (afval)met toegevoegde chemische middelen om een keiharde laag te ontwikkelen die ik kan hechten op dupanel. wie wil met mij meedenken, alle sugesties zijn welkom [-X

# Moderatoropmerking
Beryllium: drie keer dezelfde vraag posten is niet nodig (of toegestaan, zie: Algemene Regels), ik heb 2 onderwerpen gewist. Verder verplaatst naar een forum waar je vraag waarschijnlijk beter past en meer aandacht krijgt.

Veranderd door Beryllium, 13 augustus 2007 - 13:28

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

bootje_CF

bootje_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 augustus 2007 - 13:40

Sorry en dank je wel

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 augustus 2007 - 06:33

Plastics zijn er in verschillende soorten, en lang niet alle soorten kun je door ze te verwarmen "smelten". Je zult dus moeten sorteren, en van elke soort kijken of die aan je eisen voldoet. Ook lijkt het mij chemisch erg moeilijk om door oud plastic te smelten een goede hechting te krijgen aan een ander materiaal: bij smelten en stollen worden er namelijk geen chemische bindingen gebroken en gemaakt.

Over het algemeen wordt 2ehands plastic niet als hoogwaardig materiaal gebruikt. Bruine plastic "amsterdammertjes" worden wel op deze manier gemaakt.

Echtepino

Echtepino

• >250 berichten
  • 794 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2007 - 09:32

Als je nu plastic PET flessen (zonder statiegeld) gaat verzamelen en die lijm je allemaal aan elkaar in de vorm van een badkuip kun je daar best ver mee komen.
http://www.nieuwsbla...R&PostCode=2960

lampje_CF

lampje_CF

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 augustus 2007 - 11:08

Bruine plastic "amsterdammertjes" worden wel op deze manier gemaakt.

in iedergeval de thermoplasten wel. ik denk toch een redelijke hechting door smelten mits goed gesorteerd en schoon materiaal.
men kan immers plastic ook gewoon lassen door smelten met hete lucht.

hallo kappie, ik vind het een leuk idee en ik denk op de zelfde manier als zg. ferro cement boten gebouwd worden. van betonijzer of ander materiaal ( glaswol, stroken triplex ? ) een frame bouwen en aan tqwee kanten afplakken ( smelten ) met plastic zakken of plaat strip oude flessen of wat ook en laag voor laag kruislings opbouwen door weer aan elkaar te smelten ( lassen ) bij de dikte van bv. die kunstof amsterdammertjes wordt het toch sterk genoeg. zo komen we ook van de plastic afval af toch?

Pelson

Pelson

• >250 berichten
  • 318 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2007 - 12:24

Het zal wel iets duurder uitkomen, maar is het niet veel eenvoudiger (en steviger, en mooier) als je gewoon een glasvezel-structuur maakt en deze met polyester-hars bestrijkt... Dit is dan niet 2e hands, maar ik denk dat als je gaat beginnen met stukken plastic aan elkaar te lassen dat de stevigheid serieus achteruit haalt.
Ook lijkt het mij behoorlijk onmogelijk om bvb een badje te maken om daarin je plastic te smelten... alleen de geur al, en gassen die vrijkomen lijken mij niet echt gezond...

Toch nog veel succes ermee

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures