salaris

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 6

salaris

he mensen,

deze vraag zal wel vaker gesteld zijn maar hoe kom ik erachter of ik wel goed betaald wordt?

ben nu 26 jaar en werkzaam in een levensmiddelenbedrijf als laborant/kwaliteitsdienstmedewerker op mbo-niveau.

verdien nu 1520 euro netto per maand.

kan iemand mij vertellen of dat normaal is?

alvast bedankt voor de reactie's

grtn martin

Berichten: 238

Re: salaris

ligt eraan of je als eerste of als tweede of als derde laborant ingschaald bent, ofwel, ligt vooral aan je verantwoordelijkheden. Daarnaast is ervaring in de vorm van functiejaren van belang in de weging.

Ik denk dat je qua salaris goed zit.

edit: ooh: netto.

Berichten: 774

Re: salaris

hallo, je kan het checken op verschillende sites zoals monster.be of vacatures.be

In Nederland zijn er waarschijnlijk ook wel sites waar je je salaris kan vergelijken met collegas in hetzelfde werkmilieu.

Berichten: 6

Re: salaris

ja dat weet ik wel maar vind fijn om reactie's van mensen te horen die zelf werkzaam zijn in de chemiewereld, snap je.

Berichten: 774

Re: salaris

ok. Een vriend van mij werkt nu zijn eerste jaar in een bedrijf als proces operator en verdient 2200 euro netto. (shift werk)

Berichten: 2.399

Re: salaris

Wat voor diploma heeft hij? HBO een VAPRO papiertje? Zoja welk niveau, VAPRO D, C?

Berichten: 774

Re: salaris

Bachelor in de proces technologie.

Berichten: 740

Re: salaris

2200 netto is veel geld voor een starter...

Dat bedrag bruto is al voor veel mensen veel als start salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 794

Re: salaris

Kijk eens hier:

Monsterboard

Overigens €2200 netto voor een starter geloof ik niet... vraag eens naar zijn loonstrookje.

Berichten: 774

Re: salaris

ja jongens, het is veel geld, maar hij krijgt wel degelijk 2200 euro NETTO !

Petrochemie betaald goed en het is shiftenwerk.

Berichten: 365

Re: salaris

haal daar 30% af en je hebt een dadienst salaris. vergelijkt makkelijker volcontinu doienst krijgt een toesslag van ca 30% operators worden beter betaald dan laboranten.

Berichten: 774

Re: salaris

In Belgie 39,5 % meer voor shiftenwerk.

Gebruikersavatar
Berichten: 560

Re: salaris

Ik heb naar ik meen gelezen dat HBO Chemisten (Bachelor) tussen de 2000 en 2200 euro bruto hebben als starterssalaris.

Ik weet niet meer precies waar ik dit gelezen helaas anders had ik het even nagekeken.

@rappen-eddy: dat is behoorlijk wat. Het nadeel is dan natuurlijk wel dat je behoorlijk onregelmatige werktijden hebt.

Berichten: 740

Re: salaris

Ploegendienst is idd een stuk beter betaald.

Hoeveel meer weet ik niet.

Voor veel bachelor studenten is 2000 - 2200 bruto het startsalaris, ook in de economische sector en in de bouw.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: salaris

Ligt er heel erg aan in welke sector je gaat werken.Ziekenhuizen en Universiteiten verdien je niet veel als analist.

Medische analisten hebben een lager startersloon: 1800 8-[

MvG Ron

Reageer