onderzoekstage

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

onderzoekstage

Hallo,

Ik studeer chemische technologie en loop nu stage. Ik moet voor mijn stage onderzoek doen. Ik vroeg mij af welke onderzoekinstituten jullie nog kennen behalve TNO en universiteit wageningen?

Mijn stage behoort tot de voedingsmiddelenindustrie.

Ik weet trouwens ook niet hoe het werkt? Vraagt het onderzoekinstituut geld voor het onderzoek>? Weten jullie misschien wat de kosten zijn ongeveer?

Heeft iemand ook onderzoek moeten doen in een onderzoekinstituut voor stage? Deel je ervaringen met mij aub...

bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: onderzoekstage

Ik ken nog de Voedsel en warenautoriteit en Marjanne (die ook in dat vak zit)....

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: onderzoekstage

Ik begrijp niet zo goed wat je zoekt: loop je nu stage en moet je voor je stagewerk in een voedingsmiddeleninstituut onderzoek laten uitvoeren?

Dat zal dan meestal geld kosten, ja..., maar volgens betaalt het bedrijf waar je stage loopt, dat dan wel.

Of bedoel je dat je stage moet gaan lopen, dat dat in een voedingsmiddeleninstituut moet gebeuren en dat je een bepaald onderzoek moet gaan doen?

Het bedrijf waar ik werk heeft enkele laboratoria in NL. Een daarvan is een voedingsmiddelenlab. Er worden daar analyses gedaan op voedingsmiddelen. Stagiairs zijn vrijwel altijd welkom (en krijgen een vergoeding) om mee te werken bij de analyses of om een voor het lab interessant onderzoek te doen. Dit zijn echter altijd analisten (MLO/HLO). Ik heb het idee dat jij iets meer technologisch zoekt.

Mocht je interesse hebben of meer info willen: mail me dan.

Maar misschien kun je iets meer vertellen wat de bedoeling van je stage precies is. Dan kan ik (en zeker ook anderen) je beter op weg helpen.

Marjanne

Berichten: 3

Re: onderzoekstage

Dank u wel voor jullie reacties!

Ik ben vorige week begonnen met mijn stage bij een ingenieursbureau en het onderwerp behoort tot het voedingsindustrie. Ik moet cyanide onderzoeken in cassave, het gedrag van cyanide enz.

Nu ben ik bezig om het werkplan op te stellen, een methode bedenken om cyanide te bepalen.

Ik moet eerst literatuuronderzoek doen dus en daarna die methode testen door met cassave te werken in het lab. Omdat cyanide giftig is en het ingenieursbureau geen lab heeft, zou ik bij TNO moeten vragen.

Ik vroeg mij dus af waar ik nog terecht kan, behalve TNO?

Ik heb begrepen dat ik eerst een methode op papier moet hebben voordat ik bij het onderzoekinstituut kan kloppen...

Hartelijk dank voor het lezen!!!

Reageer