Springen naar inhoud

Broomadditie

• Log in om te kunnen reageren

Dennispws

Dennispws

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 september 2007 - 09:47

Voor ons PWS over vetten en cholesterol willen wij een experiment doen. In dit experiment willen wij broom bij verschillende margarine soorten toevoegen. Wij weten alleen niet precies wat we moeten doen. Heeft iemand een proefvoorschrift of kan iemand uitleggen hoe het moet. Moeten wij bijvoorbeeld de margarine oplossen of hoeveel broom moeten we toevoegen enz. Daarnaast vroeg ik me af of iemand kan uitleggen hoe het komt dat de kleur veranderd
BVD
Do you believe that I am God?NO
But why believes some people that there ISN'T any God.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 september 2007 - 10:18

Google misschien eens naar JOODADDITIE GETAL.
Het gaat hier volgens mij over hetzelfde principe.

w_oute_r

w_oute_r

• >250 berichten
  • 654 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 september 2007 - 11:49

Je gebruikt hiervoor waarschijnlijk een inert oplosmiddel, zoals dichloormethaan (CH2Cl2). Hierin lost broom (redelijk) goed op, en je andere stof waarschijnlijk ook, zo reageert het vrij uniform.

De kleur verandert doordat broom in verbinding kleurloos is (met een overmaat of tekort aan elektronen), terwijl broom zelf diep rood/bruin is.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 september 2007 - 12:33

Voor ons PWS over vetten en cholesterol willen wij een experiment doen. In dit experiment willen wij broom bij verschillende margarine soorten toevoegen. Wij weten alleen niet precies wat we moeten doen. Heeft iemand een proefvoorschrift of kan iemand uitleggen hoe het moet. Moeten wij bijvoorbeeld de margarine oplossen of hoeveel broom moeten we toevoegen enz. Daarnaast vroeg ik me af of iemand kan uitleggen hoe het komt dat de kleur veranderd
BVD

Je zult in ieder geval een bekende overmaat broom moeten toevoegen. Het verbruik kun je meten dmv een redoxreactie. Ik zou dan wel eerder jood willen aanraden, omdat de redoxmethode daarvan bekend is.

chemtoa

chemtoa

• >100 berichten
  • 104 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 september 2007 - 12:25

ik heb een voorschrift van het bepalen van het joodadditie getal. Als je belangstelling het wel naar je mailen, laat maar even weten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures