Springen naar inhoud

[scheikunde] Definite breekpunt

• Log in om te kunnen reageren

marloes

marloes

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 september 2007 - 15:47

Voor een verslag over antibiotica moet ik ook het begrip breekpunt definieren en hier uitgebreider op in gaan. Met wat zoekwerk kom ik er echter alleen achter dat het de minimale MIC is (of MRC op z'n nederlands).
Ook heb ik wat gevonden over het feit dat concentraties antibiotica voor bijvoorbeeld urinewegen zwaarder moeten zijn dan voor een infectie in de bloedsomloop omdat het daar moeilijker door dringt. Ik dacht dat het daar wat mee te maken had, maar dat kan ook betrekking hebben op de MIC waarde.

Wie geeft mij een beetje duidelijkheid zodat ik het verder uit kan werken
8-) Alvast bedankt!
Bij gebrek aan beter: .

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 18 september 2007 - 17:42

Zoek in het volgende document maar eens naar breekpunt,

http://www.rivm.nl/i...89/abdeel1.html

marloes

marloes

• >25 berichten
  • 26 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 september 2007 - 17:57

Mja die had ik ook gevonden maar kwam er niet helemaal uit, nog eens gelezen. Eigenlijk is het breekpunt dus de concentratie die minimaal nodig is voor de plek waarop het wordt toegediend?

Veranderd door marrel, 18 september 2007 - 17:59

Bij gebrek aan beter: .

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 18 september 2007 - 18:48

Bacteriestammen met een MRC hoger dan het breekpunt worden als resistent beschouwd.

Maw het breekpunt wordt door een commissie vastgesteld en is het punt waarbij een bacterie die een hoger de minimum remmende concentratie heeft als resistent wordt beschouwd

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures