[nederlands] presentatie onderwerp

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 45

[nederlands] presentatie onderwerp

Hallo,

Weet iemand nog iets leuks om te presenteren. Het moet een betoog, beschouwing of uiteenzetting zijn voor 12 - 15 minuten. Graag iets waar je ook veel beeldmateriaal over kan vinden en meer in de richting van technische onderwerpen (doe zelf 6VWO NT).

Zelf dacht ik aan de 80 kilometerzone voor het fileprobleem in Nederland, maar weet niet of dit handig zou zijn voor een beschouwing of betoog. En of dit wel interessant is. Iemand die tips kan geven?

Een tweede onderwerp heb ik iets als het monster van Loch ness, maar weet zelf ook niet of dit wel een goed onderwerp is voor max 15 min. Bovendien is Loch ness niet meer actueel.

Bedankt.

Berichten: 119

Re: [nederlands] presentatie onderwerp

het is niet helemaal een natuurkunding onderwerp,maar wel erg actueel.

zelfverwonding(automutilatie)

een tijdje terug is hier voor het eerst een groot schalig onderzoek van gepresenteerd.

ik had dit zelf gekozen als onderwerp, en toevallig binnen de weken daarna werd het ineens heel actueel.

ik vind het persoonlijk een erg boeiend onderwerp. en je kunt er gemakkelijk een kwartier over vol praten. een uur zou je er wel mee kunnen vullen.

kijk ook eens op mijn topic :wink:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=15720

de groeten!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [nederlands] presentatie onderwerp

80 Km zone lijkt me nogal slaapverwekkend (dat vind ik, hoeft niet iedereen te vinden)

Monster van Loch-ness is nou niet bepaald wetenschappelijk/techisch.

automutilatie zou een goede keus zijn (mijn interesse zou zijn gewekt)

Je zou ook kunnen kiezen voor een betoog over studiefinancieringen. Studenten hebben het heel zwaar wat betrefd bijbaantjes etc. Hier krijgen jullie (bijna) allemaal mee te maken. Als iemand dus een beetje snugger is, dan zal deze persoon in 6 VWO al zoveel mogelijk kennis op willen doen over dit onderwerp. Jou betoog/beschouwing/uiteenzetting kan hier dus fijn wat informatie over verstrekken. (echter, het is dus technisch)

Als je echt hardcore technisch/wetenschappelijk bezig wil gaan, dan moet je oppassen dat het niet een enorm saai, droog wetenschappelijk verhaal wordt. Hou het losjes en het liefst over een onderwerp dat iedereen aanspreekt.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer