Opleiding chemie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Opleiding chemie

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om volgend jaar HBO chemie te gaan studeren in heerlen. Alleen is het zo dat ik dan wel 23 jaar ben als ik met de opleiding begin. Zal ik wel of niet beginnen met de opleiding vanwege mijn leeftijd omdat ik dan wat ouder ben, of is dit geen probleem?.

Groet,

Berichten: 774

Re: Opleiding chemie

Dit is iets dat jezelf moet afwegen denk ik. Ik ken mensen van 40jaar die terug met studeren begonnen zijn. Leeftijd maakt niet veel uit denk ik.

Berichten: 4

Re: Opleiding chemie

Ik ben 22 en ik zit er ook sterk aan te denken om HBO chemie te gaan doen aan de HAN (Hogeschool Arnhem Nijmegen). Deze bied een ander pakket wat voor mij interessant is, omdat ik ook nog full time werk, dit is het zogehete duale studeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Opleiding chemie

Als een een MLO achtergrond hebt zou dual inderdaad een goede oplossing kunnen zijn om naast het werk nog een studie te vormen. Maar dan kun je ook full time er mee bezig gaan en dat je binnen 2,5 jaar klaar bent. Maar goed dan ben je rond de 25. Dat is echt niet te oud voor de arbeidsmarkt. :D

MvG Ron

Berichten: 104

Re: Opleiding chemie

ik was indertijd 22 toen ik de geest kreeg, ik heb mijn mlo diploma gehaald met 26 jaar en daarna heb ik nog 1,5 jaar hlo geprobeerd. Toen alleen mijn P gehaald en verder aan het werk gegaan. Nu ben ik weer aan de studie, ik doe de lerarenopleiding scheikunde. Ik ben nu 34, leeftijd maakt niet zoveel uit hoor.

Berichten: 19

Re: Opleiding chemie

Studeren kent geen leeftijdsgrenzen, Ik ben dit jaar met HBO chemie begonnen, en ik heb 2 studenten in mijn klas die 21 zijn.

Dus zolang je er zin in hebt moet je het gewoon doen.

Reageer