malonaat

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 11

malonaat

hallo,

ben bezig met het uitzoeken de principes achter de verschillende testen uit de bonterij. ik over alles wel wat vinden behalve over de malonaat :cry: Weet er misschien iemand wat het principe hier achter is of waar ik daar meer infomatie over kan vinden.

alvst bedankt

Berichten: 1.379

Re: malonaat

Kunt U eerst uitleggen wat er in een bonterij gebeurt en welke stoffen daarbij gebruikt worden?
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Berichten: 11

Re: malonaat

een bonterij is een reeks van biochemische bepalingen om een gram negatieve staaf te indentieficeren, en een van die biochemischet testen is malonaat. van de ander testen kani k het priciepe vinden, de reactie enz.. maar van malonaat niks

Berichten: 10

Re: malonaat

Misschien heb je hier iets aan dit is de beschrijving van de bonte rij buis waar jij het over hebt of niet?

Fenylalanine-malonaat-bouillon

A malonaat-assimilatie

Malonaat als E bron: pH stijgt: broomthymolblauw: groen à blauw

B fenylalanine-deaminatie

Deaminatie fenylala à vorming fenylpyrodruivenzuur

Fenylpyrodruivenzuur + ferri-ionen in zuur midden: groene verkleuring

Diepgroen pos

Geel neg

Gebruikersavatar
Berichten: 11

Re: malonaat

hey,

heb er wel iets aan dankje.

Gebruikersavatar
Berichten: 11

Re: malonaat

Na lang zoeken heb ik het uiteindelikj toch nog gevonden :lol:

Sommige micro-organismen kunnen malonaat als enige koolstofbron gebruiken met ammoniumsulfaat als stikstofbron waardoor de pH stijgt. Meestal zit er een klein beetje glucose en gistextract in om de groei wat te stimuleren, maar dit maakt niet uit voor het resultaat. De indicator broomthymolblauw is toegevoegd voor de kleur omslag groen (zuur) naar blauw (alkalisch)

Reageer