verbod bomsites

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

verbod bomsites

Idee voor verbod bomsites krijgt tegenwind

LISSABON - Het idee van de Europese Commissie om handleidingen voor bommen te weren van internet, krijgt niet van alle EU-landen steun.

Dat bleek maandag bij aanvang van EU-beraad van ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie. "Met zulke methoden kom je niet ver", zei de Luxemburgse minister Luc Frieden (Justitie). "Beter is te kijken naar de terroristen die zulke informatie op internet zetten. Zulke vrijheid kun je gewoon niet inperken." 

Eerder meldden internetbedrijven al dat het praktisch onmogelijk is om informatie op internet te weren. Als een internetaanbieder zo'n website sluit, verschijnt de informatie binnen enkele minuten op een andere site. 

Minister Guusje Ter Horst (Binnenlandse Zaken) heeft zich nog niet uitgelaten over het idee van de Europese Commissie. Wel werkt de Nederlandse overheid aan de aanpak van websites die haat prediken.
Bron

Moet er een verbod in Europa komen op bomsites?

Persoonlijk denk ik dat het weinig zallen helpen om dit soorten dingen te verbieden. Een terrorist weet toch wel hoe je een bom moet maken. Ik vind het nog niet zo'n slecht idee om het moeilijker te maken om recepten voor bommen te vinden. Zou misschien een beetje kunnen helpen om op zo'n manier de amateur bommaker het wat moeilijker te maken. Helaas ben ik bang dat dit gevolgen kan hebben voor onze sector en vooral de hobby chemisten. Ons image wordt er niet beter op.

MvG Ron

Berichten: 740

Re: verbod bomsites

Verbod op die sites is geen echte oplossing maar het helpt idd wel om het de amateurs wat moeilijker te maken.

Berichten: 3.145

Re: verbod bomsites

Terroristen komen toch wel aan hun info. Desnoods gaan die drie weekjes op trainingskamp in Afghanistan of Pakistan.

Blijft over de amateur. Hier vind ik echter dat je wel onderscheid moet maken.

Je hebt nl. aan de ene kant de idiote crofty-types en de b0Mz 'R K3wL types.

Aan de andere kant heb je echte serieuze hobby chemisten, die het niet gaat om het maken van een bom, maar die geinteresseerd zijn in de chemie van energetische materialen. Die laatste groep verdient minder argwaan en negatieve mediahype.

Op dit moment wordt alles op een hoop gegooid, terroristen, de knal-pats-boem types en de serieuze mensen die op behoorlijk niveau bezig kunnen zijn. Dat vind ik dus jammer en dit soort berichtgeving draagt daar aan bij. Nuances worden niet gemaakt. Misschien hier wel, maar niet in de landelijke algemene media.

Berichten: 774

Re: verbod bomsites

Laat ze maar proberen te sites te weren, dan zijn ze toch wel enkele jaren bezig denk ik.

Het is allemaal een beetje OPGEBLAZEN vind ik ;)

Berichten: 15

Re: verbod bomsites

ze komen toch wel aan hun info maar de sites blokkeren is een stap in de goede richting vind ik

Berichten: 2.337

Re: verbod bomsites

Maarja de vraag is dan wat is hun criterium wat een bomsite is?

Is dit een bomsite? zijn pyrotechnische sites bomsites?

Waarschijnlijk laten ze beter alles zo want de personen die dit criterium gaan opstellen zullen juristen zijn, geen wetenschappers. (zoals bij zoveel zaken :x )

Berichten: 364

Re: verbod bomsites

misschien is dit wel een oplossing maar volgens mij is dit onbegonnen werk inderdaad. Het gaat enkel amateurs het moeilijker maken om wat AP en consoorten te maken

Reageer