COD

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

COD

Ik wil graag weten of de COD alleen door de opgeloste deeltjes wordt bepaald of dat er meer factoren invloed hebben?

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Marjanne: Ik heb je vraag verplaatst naar een geschikter Forum.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: COD

Het hangt alleen maar af op welke manier je het monster inzet: als je het ruwe monster, zonder filtratie of wat dan ook, inzet, dan worden alle vaste deeltjes ook in de COD meegenomen. Het dichromaat is sterk genoeg om alle deeltjes, vezels, noem maar op, mee te nemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: COD

Het blijkt dat ik de afkorting COD (voor mij: Chemical Oxygen Demand) verkeerd heb begrepen. De echte vraag gaat over:
Quote uit mail:

Wij werken met plasmavervangingsmiddelen om onze machine mee te vullen (o.a. Gelofusine, een colloidaal plasmavervangingsmiddel met een COD van 33 mmHg). Ik vraag me nu af waar deze COD door bepaald wordt? Heeft dat alleen te maken met het aantal deeltjes of zijn er meer factoren?
Iemand die kan antwoorden?

Reageer