Pacemakers

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Pacemakers

Beste mensen,

Voor medisch onderzoek zijn we bezig met het ontwerpen van een vaginale probe (zie topic polyester giethars voor medische toepassing).

Nu ben ik erachter gekomen dat enkele pacemakers zijn afgewerkt met epoxy (hars?). Dit is het transparante deel van een pacemaker (zie google).

Nu heb ik enkele sites gevonden waarin staat vermeld dat het werken met Epoxy Harsen niet al te beste is en je hiervan irritaties en huidallergieen van kan krijgen. ECHTER in uitgeharde situatie is epoxy hars goed bestand tegen chemicalien en dergelijke.

Daarbij komt nog dat de vaginale probe kortstondig (max 3 uur) gebruikt gaat worden.

Wie kan mij hierover meer vertellen?

Volgens mij kan ik beter Epoxy gebruiken dan Polyester giethars!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Pacemakers

Nu heb ik enkele sites gevonden waarin staat vermeld dat het werken met Epoxy Harsen niet al te beste is en je hiervan irritaties en huidallergieen van kan krijgen. ECHTER in uitgeharde situatie is epoxy hars goed bestand tegen chemicalien en dergelijke.
Klopt, ik gebruik het voor het inbedden van biologisch materiaal voor elektronen microscopie. De monomeren zijn vaak wat vervelend, maar als het eenmaal hard(gepolyseriseerd) is kun je er prima mee werken. Werken in een zuurkast is echt een pré dan wel nodig.

MvG Ron

Reageer