Maken Elisa grafiek

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 17

Maken Elisa grafiek

Beste,

in opdracht van school hebben we een elisa test gedaan, hierbij moeten we bepalen wat de optimale combinatie is van de concentraties coatin, antigeen en conjugaat. Nu heb ik 96 extincties gemeten en moet ik van deze tabel een grafiek maken en zo bepalen wat de optimale combinatie is. Mijn vraag is wat zet ik tegen wat uit en waarop beoordeel je de grafiek om te zien wat de beste combinatie is?

Berichten: 2.399

Re: Maken Elisa grafiek

Ik zou gewoon extinctie tegen well nummer uitzetten. Waar je de hoogste instrument response gekregen hebt is de beste combinatie.

Berichten: 17

Re: Maken Elisa grafiek

maar dat is maar 1 well die het hoogste heeft dan kan ik toch geen grafiek maken ?

Re: Maken Elisa grafiek

Ik neem aan dat je een schaakbordtitratie hebt uitgevoerd en hierbij gebruik ik een 2 dimensionaal staafdiagram.

Ik kan zo niet zien wat je tegen wat moet uitzetten want dat hangt af van hoe je hebt gevarieerd maar de extinctie zet je uit op de z-as.

Eventueel kun je de kolommen en de rijen tegen elkaar uitzetten op de x en y-as

Berichten: 740

Re: Maken Elisa grafiek

He as11m,

Donderdag ben ik heel de dag op het lab dus ik kan het eventueel nog even toelichten als je wilt ;) .

Berichten: 17

Re: Maken Elisa grafiek

Ik denk dat ik donderdag wel even langs kom dan tenzij ik er dan al uit ben, bedankt ;)

Reageer