[scheikunde] Hoeveelheid CO2 in uitgeademde lucht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Gesloten
Berichten: 10

[scheikunde] Hoeveelheid CO2 in uitgeademde lucht

HooI!

Wij moeten voor school een proef opzetten. We moeten de hoeveelheid CO2 gaan bepalen van uitgeademde lucht en dit vergelijken met normale lucht.

We hebben een proefopzet gemaakt en gaan dit doen met een gasfles met daarin kalkwater.

Nou moeten we alleen van onze leraar nog 2 dingen uitrekenen voordat we mogen beginnen aan het uitvoeren van de proef. Alleen we komen er niet uit.

We moeten:

1. Uirekenen wat de minimale CO2 is die we nodig hebben om een reactie te veroorzaken.

2. Bij een te grote hoeveelheid CO2 kan het water ook weer helder worden. Dit moeten we dus niet hebben. We moeten dus ook nog berekenen wat de maximale hoeveelheid CO2 is waardoor het water niet weer helder wordt.

Is er misschien iemand die hier iets van snapt en ons zou willen helpen?

Alvast super bedankt!!!

Groetjes Annelou en Eva.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] Hoeveelheid CO2 in uitgeademde lucht

Jullie zijn aan het juiste adres; we zullen jullie helpen zelf het juiste antwoord te vinden.

Zoals bij heel veel chemische experimenten wil ik vragen of je allereerst de chemische reacties kunt opschrijven die voor dit proces een rol spelen.

Berichten: 840

Re: [scheikunde] Hoeveelheid CO2 in uitgeademde lucht

hoe reageert CO2 met water en hoe reageert het met calciumhydroxide? dat moet je eerst weten.

Berichten: 316

Re: [scheikunde] Hoeveelheid CO2 in uitgeademde lucht

Hoeveel CO2 kan je uitstoten? 100L?

Natuurlijk niet, het heeft dus iets te maken met wat je longen maximaal kunnen bevatten.

(Antwoord staat in witte tekst maar probeer er eerst zelf achter te komen!)

Berichten: 3

Re: [scheikunde] Hoeveelheid CO2 in uitgeademde lucht

LOU, ben er nu al een tijdje mee bezig maar heb net dus allemaal reacties opgesteld en probeer het nu te bereken. Morgen neem ik wat ik al heb mee naar school maar heb ook net een nieuw bericht/vraag geplaats bij ""algemene vragen", "eef33" (zag niet dat jij dat ook al had gedaan) & daar moet je maar even kijken en de mensen die willen reageren ook, want daar staat alles wat we tot nu toe hebben. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: [scheikunde] Hoeveelheid CO2 in uitgeademde lucht

Dat is inderdaad hetzelfde topic.

Omdat dubbelposten niet is toegestaan, sluit ik dit topic. Hier verder.

Topic gesloten.

Gesloten