tijger , leeuw en anderen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 840

tijger , leeuw en anderen

wat vinden jullie er nou van hoe de mens met de ´machtigste´ dieren van de aarde omgaat en boeit het jullie iets? Bijvoorbeeld zijn er nog maar 5.000 wilde tijger die 100 jaar geleden in heel Azie voorkwamen en nog maar 23.000 leeuwen waarvan er nog 200.000 15 jaar geleden waren. en noem maar op, allemaal door stropen , bossen slopen, etc. de mens heeft 90% van al het oorspronkelijke bos gekapt. ik vind dit allemaal erg triest. als je kijkt wat de mens wel niet allemaal kapot maakt kun je eigenlijk concluderen dat de mens in theorie een vergif voor de aarde is.... wat is jullie mening hierover?

Berichten: 3.145

Re: tijger , leeuw en anderen

De mens maakt er inderdaad een potje van en dat gaat mij ook aan het hart. Vanuit mijn geloof vind ik het een zeer grote verantwoordelijkheid dat we goed met de aarde (de natuur, maar ook de medemens) omgaan, maar daar laten we weinig van zien. Ik hoop ook echt dat dergelijke dieren behouden blijven voor het nageslacht en dat we ze niet alleen maar zullen kennen van geschiedenisboekjes of als gefokt dierentuinbeest.

Reageer