Springen naar inhoud

het weer

• Log in om te kunnen reageren

kanipox

kanipox

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2007 - 19:49

Hallo,

Met school moeten we nu een Small Business Project uitvoeren. Een product ontwikkelen en op de markt brengen en heel de boel errond inorde krijgen.

Als product dachten we aan een soort speelgoedkit met zelfbouwpakketjes om weerinstrumenten te maken. We dachten aan bijvoorbeeld een windroos, anemometer, thermometer een hygrometer.... De doelgroep waar we speciaal op zouden mikken zijn kinderen van 8 tot 12 jaar.

Heeft er iemand nog ideeŽn over andere mogelijke instrumenten of meer info over de instrumenten die ik al opgesomd heb.

Heeft er iemand thuis iemand kinderen rondlopen van die leeftijd, weet hij/zij ons dan te vertellen of hier effectief vraag naar is?

Alvast hartelijk dank.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2007 - 19:58

Je neemt het wel zeer wetenschappelijk op zou ik zeggen. :P
bij ons op school was er een mini-onderneming die opblaas basebalknuppels en bokshandschoenen verkocht. Ze waren op nog geen 2 uur uitverkocht.

Ik denk niet dat het weer veel 8 ŗ 12 jarigen ga boeien. En die zelfbouwkits gaan je volgens mij nog redelijk wat kosten bezorgen voordat je aan de verkoop kan beginnen.

kanipox

kanipox

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2007 - 20:02

als zelfs een chemaniac het zegt :)

Nee het moet over het thema water zijn, en innoverend.
het is niet de bedoeling dat je dingen aan en verkoopt zeg maar.

ik had het ook liever anders gezien want zit nog met een eindwerk ook

rage against the machine

rage against the machine

• >250 berichten
  • 278 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2007 - 20:57

waterballonnen!!!!!!

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 oktober 2007 - 13:31

Ik denk dat apparaten zoals een hygrometer en barometer te hoog gegrepen zijn voor kinderen... Ze snappen naar mijn idee niet wat ze exact aan het meten zijn, voor de temperatuur is dit natuurlijk anders.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 oktober 2007 - 14:30

Ik heb een zoon van 9 die een maand geleden een microscopiedoos heeft gekocht en nu ook ineens een chemiedoos wil hebben (ik vraag me af hoe hij daar nu ineens op komt...).
Voor hem bestaan er twee soorten weer: mooi (buitenspeel-)weer en slecht weer. Ik kan niet zeggen dat het hem boeit. De weerparameters zeggen hem verder nog niets (behalve de temperatuur enigszins).
Ik denk ook dat je weerkits iets te hoog zijn gegrepen. Wat er als moeilijkheid nog bij komt is dat je niet weg zult komen met eenvoudige (speel)instrumenten. Deze moeten toch iets Ťchts in zich hebben. Kinderen van 9 laten zich niet meer bedotten...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures