inktvoorbereiding chromatografie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 10

inktvoorbereiding chromatografie

ik doe een project waarbij ik inkt die gebruikt wordt voor het bedrukken van plastic zakken wil vergelijken met inkt die gebruikt wordt voor de bedrukking van biologisch afbreekbare plastic zakken. In deze 'biologische' inkt is de minerale oliefractie vervangen door plantaardige oliën. nu wild ik graag dit verschil aantonen met behulp van gaschromatografie. ik weet alleen niet goed hoe ik de stalen inkt moet voorbereiden. ik dacht misschien met een vloeistof-vloeistof extractie? maar concrete informatie heb ik hiervoor nog niet gevonden. heeft er iemand enig idee? of zou het beter zijn HPLC te gebruiken?

Berichten: 129

Re: inktvoorbereiding chromatografie

Misschien kan je eerst eens zoeken naar chromatogrammen van minerale olie en plantaardige oliën.

En daarvoor eerst de samenstellingen opzoeken, dan weet je beter wat je uit de chromatogrammen kan verwachten.

zoek eens op de websites van fabrikanten van gc's en kolommen, daar vind je vaak veel applicaties.

En als je in een catalogus van standaarden zoekt, vind je zo misschien ook een geschikt solvent.

staalvoorbereiding: wat verf een solvent mengen, paar minuten in ultrasoonbad, brengt je vaak al een heel stuk verder, zeker voor het op punt zetten van methodes

Reageer