Springen naar inhoud

gevaar Bisphenol A in Polycarbonaat

• Log in om te kunnen reageren

merelsegers

merelsegers

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 oktober 2007 - 12:45

gevaar Bisphenol A in Polycarbonaat

Ik onderzoek nieuw tableware voor een cateringbedrijf in Australie. Nu ben ik PC borden tegengekomen die voldoen aan alle eisen maar ik heb gehoort over het gevaar van Bisphenol A in Polycarbonaat. Kan iemand mij vertellen hoe serieus ik het gevaar van bisphenol A moet nemen?

Groetjes Merel

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 oktober 2007 - 12:54

Ik denk dat je het serieus moet nemen. Dit zegt wikipedia erover.

Je gaat er niet direct aan dood, maar blootstelling over de langere termijn zou ik vermijden.

Edit: overigens is roken ook errrrg slecht. Zou ik ook absoluut niet doen, zeker niet langdurig. Ik rook overigens al jaren en kan er niet mee stoppen. Dit ter nuancering. ;)

Veranderd door Marjanne, 28 oktober 2007 - 12:57

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 28 oktober 2007 - 13:00

Het is een stof waar het laatste woorde nog niet is over gezegd en er zijn nogal strijdige verhalen over.

Twee links een algemen van een milieuadvieswinkel en een onderzoek van de VWA naar bisfenolA in babymelkflesjes.

http://www.milieuadv...ndex.php/03.06/

http://www.vwa.nl/po...p_file_id=10413

Ik zou me persoonlijk niet druk maken als mijn eten zo nu en dan op een PC bordje ligt.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 oktober 2007 - 17:44

Ik geloof niet dat bisphenol snel uit plastic je eten in zal migreren. Ik zou mijn eten niet gaan verpakken op die bordjes, maar wanneer je opschept en het meteen op eet is er niks aan de hand naar mijn mening.

merelsegers

merelsegers

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 oktober 2007 - 05:12

hoi!

Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Ik ben nu hard op zoek voor varianten voor PC het is alleen jammer dat het verder fantastische eigenschappen heeft voor duurzaam servies.

Groetjes Merel

Dual

Dual

• >100 berichten
  • 161 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 oktober 2007 - 14:22

Wat dacht je van Melamine... Je kan trouwens ook proberen een hardcoat over het bestek/borden te leggen...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures