effect droogijs

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 56

effect droogijs

Hallo iedereen,

Het effect met droogijs en warm water is ons allen wel bekend. Nu is mijn vraag als je geen droogijs kan gebruiken of iets ongevaarlijk (of gevaarlijk) dit effect kan evenaren voor onze 100 dagen (wij studeren chemie dus we weten wat we doen).

P.S. als het gevaarlijk is, vermeld het erbij he dat ik op school geen stoten tegenkom :P

Re: effect droogijs

Laurent schreef:(wij studeren chemie dus we weten wat we doen).
Nu Laurent ik studeer geen chemie dus van je vraag snap ik niets. ;)

Wat is "voor onze 100 dagen"?

Berichten: 774

Re: effect droogijs

100 dagen = chrysotomos.

Gebruik een rookmachine, dit is zowat het veiligste dat er bestaat voor rook te creeren.

goedkoopste model kost iets van een 30 a 40 euro.

Berichten: 126

Re: effect droogijs

Hallo,

Ik zit dus in de klas van Laurent, vandaar de 'wij'. We hebben een verhaal rond smurfen en het is zo dat we een zogezegt 'vergif-drankje' willen maken en dat de klas dit dan opdrinkt (niet echt opdrinken, vervangen door aquarius blue) . Dit wordt dan gemaakt door Gargamel en de leerkrachten, en om het een beetje intressant te maken leek het tof om iets speciaals te doen rond het maken van het 'vergif' omdat we toch in een chemierichting zitten.

(100 dagen is wanneer er dus nog 100 dagen zijn vooraleer we afstuderen)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: effect droogijs

Als je alleen rook wil produceren is het bij elkaar houden van 2 flessenhalzen al genoeg. In de ene fles zit ammoniak, in de andere zoutzuur. De gassen zullen met elkaar reageren tot salmiak.

Berichten: 56

Re: effect droogijs

Salmiak is NH4Cl zeker?

we willen eigenlijk dat er rook uit een beker met vloeistof komt. :P

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: effect droogijs

Salmiak is geen gevaarlijke stof; je kunt het eten.