Springen naar inhoud

Mest vergisten

• Log in om te kunnen reageren

charlewieke

charlewieke

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2007 - 13:00

Hallo, Ik moet voor mijn eindwerk een paper schrijven over biobrandstoffen.

Een onderdeel ervan gaat over mest, en meer bepaald de vergisting ervan. Nu moet ik op school enkele dagen wat proefjes uitvoeren, maar ik vind nergens proeven die uitsluiten bij biobradstof uit mest.

Ik dacht om te beginnen zelf mest te laten vergisten, dit is zeker niet moeilijk. Maar heeft er iemand suggesties voor ene goede proefopstelling ? Ik heb al gezocht op internet maar ik kon niet metteen iets vinden. Vooral belangrijk is dat de vergisting anaŽroob gebeurt, en bij lichte verwarming. Iemand ene idee hoe ik dit het beste aanpak ? Andere tips zijn ook welkom .. ( Speciale bacterieŽn ? mest vers houden om mee te nemlen naar school ? )

Maar deze proef is nogal passief. Ik moet het starten en lang laten gisten. Ik zoek dus nog naar proven die aansluiten bij dit thema, iemand een idee ?

ciao !!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jooken

Jooken

• >250 berichten
  • 677 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 november 2007 - 14:36

Je kan het totaal organisch koolstofgehalte bepalen voor de vergisting, en echteraf kijken hoeveel methaan er gevormd werd. Dat geeft je een idee over het rendement van de omzetting.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures