labjournaal

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 365

labjournaal

Ik ben op dit moment bezig aan een cursus om pedagogisch didactisch bekwaam te worden voor de bve. Ik werk nu als instructeur en loop dus voornamelijk tegen zaken aan bij het practicum.

Op dit moment hebben wij een student die dermate dyslectisch is dat ik zijn labjournaal niet kan beoordelen. Ik speel met de gedachte om als studieopdracht te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn van een digitaal labjournaal. Dit betekent wel dat hij een laptop mee moet gaan nemen naar school.

zelf zit ik eraan te denken een sjabloon te ontwikkellen in excel waarbij blad 1 de linkerpagina van een labjournaal wordt. blad 2 de rechter en waar op blad drie alvast een grafiek staat met daarnaast een aanpasbare tabel

maar wellicht zijn er al mensen die een dergelijk labjournaal hebben en dit met mij willen delen.

datgene waar ik het meeste mee zit is dat we een afspraak hebben dat er in een labjournaal wel doorhalingen maar geen wijzigingen mogen wezen. Zou het niet erg verleidlijk wezen om met een digitaal labjournaal te frouderen? En hoe is dit te voorkomen?

groetjes Ellen

Berichten: 161

Re: labjournaal

In Excel kun je een werkblad geheel of gedeeltelijk beveiligen met een paswoord, maar dat zou een hoop gedoe zijn als manier om overschrijven te voorkomen (wijzigbaar gebied iedere keer aanpassen).

Er zijn digitale logboek systemen (e-Shiftlogs) enzo maar die zijn allemaal vrij prijzig en ook niet bepaald makkelijk in het gebruik (op maat maken en zo). Over de écht zware systemen (zoals PVS) zal ik het maar helemaal niet hebben.

Ik begrijp niet helemaal wat je probleem is, wat heeft woordblindheid te maken met de beoordeelbaarheid van een labjournaal? Heb zelf een collega met een handschrift dat verder niemand kan lezen, dus ik kan me er wel íets bij voorstellen!

Gebruikersavatar