Project onderwerp

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 19

Project onderwerp

beste allemaal :D

hoe is het met jullie :P met mij wel...

ik had ene vraagje misschine dat iemand een IDtje erover heeft...

ik moet voor een periode op school een project doen over een zelfverzonnen onderwerp...nou zijn er dus leerlingen die ook dat project moeten doen en zij hebbe gekozen voor bier brouwen...

dus HEEFT ER IEMAND misschien ideeen over wat ik kan kiezen..het moet wel in de analytische richting blijven als iemand een leuk idee heeft dan ben ik hem/haar heeeeeeeel erg dankbaar

P.S ik zit op het MLO

alvast bedankt :D

groetjes rizo

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>DrQuico: Bedenk de volgende keer even een duidelijke titel. Een titel als "een vraagje" is zo nikszeggend.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Project onderwerp

Ja, er zijn hier zat ideeën voor projecten. Zoek maar eens naar mensen die jaren geleden al dezelfde vraag stelden.

Berichten: 161

Re: Project onderwerp

Ik werk in een carbon black fabriek en daar worden met verschillende methoden eigenschappen van het product onderzocht. Carbon black deeltjes zijn over het algemeen te beschouwen als verre van perfecte bolletjes, onder andere voorzien van micro poriën. Door gebruik te maken van verschillende stoffen en methodes worden verschillende (al dan niet primaire) deeltjesgrootten bepaald.

Hoe kleiner de "meetdeeltjes" hoe groter het oppervlak dat je vinden zult, over het algemeen; dit gaat niet helemaal op omdat oppervlakte eigenschappen van carbon black ervoor kunnen zorgen dat deze meetdeeltjes niet overal hechten.

Aangezien de methoden standaard zijn (ASTM procedures) moet je er genoeg over kunnen vinden denk ik.

Lange inleiding, maar ik neem aan dat je het idee begrijpt; meetmethoden, verschillen tussen methoden en resultaten van, kan een redelijk interessant onderwerp zijn. Bovendien denk ik niet dat veel van je klasgenoten dát als onderwerp zullen kiezen ;)

Berichten: 89

Re: Project onderwerp

Chemoluminescentie! :D

Berichten: 251

Re: Project onderwerp

één van m'n leerlingen onderzoekt brandversnellende/-vertragende eigenschappen van zouten ed.

Berichten: 149

Re: Project onderwerp

Ik ben net klaar met een project over de verschillende additieven in shell V-Power en reguliere Diesel. Ik kan je zeggen dat dat een leuke n vooral ook actueel onderwerp is..

je kan de monsters 1 op 10 verdunnen met pentaan en analyseren op een GC / MS

succes!!

PS: Chemiluminescentie is wel gaaf maar ik denk niet dat je dat praktisch uit zal mogen voeren.. Op scholen zijn ze niet zo blij met de trichlorofenol die je ervoor nodig hebt..

Berichten: 119

Re: Project onderwerp

biodiesel project is altijd leuk..

best makkelijk en je recycled een afvalproduct.

frietvet!!!!!!!

methanol en loog zijn nodig en dat is het geloof ik

krijg je brandstof die naar friet ruikt (of kip als je je vet bij kfc haalt

mzlz

Berichten: 19

Re: Project onderwerp

eeey bedankt allemaaaaaaaaaaaal:D:D:D:D zal es kijken wat voor een onderwerp ik ga keizen ze lijken me allemaal echt te gek maar ik reeg te horen van mn klas genoot dat we iets met nicoteïne in siggreten gaan bepalen ofzo:) dus ja maar heeeeeeeeel erg bedankt dames en heren :D:D:D

groetjes rizooo

Reageer