vraagje, plastieken draagtasjes

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

vraagje, plastieken draagtasjes

hey iedereen,

ik moet voor mijn docent van polymeerchemie een werkstuk maken over plastieken draagtasjes. nu ik dacht verschillende kuntstoffen te vinden die gebruikt worden voor het maken van zo'n tasjes, lijkt nu (toch in mijn zoektocht op google) dat er alleen maar PET wordt voor gebruikt, beter gezegd polyethyleen lage densiteit, nu zou ik toch graag wat meer kunststoffen kunnen bespreken dus mijn vraag is nu... Weten jullie nog kunststoffen dat bebruikt worden voor plastieken draagtasjes, en moest je informatie hebben mag je er die natuurlijk altijd bijgeven. (ook over PET, een mens kan niet genoeg informatie hebben ;-) )

bedankt!

louded

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: vraagje, plastieken draagtasjes

Volgens mij wordt PET (polyethyleen tereftalaat) niet gebruikt voor plastic draagzakjes. Hier worden vooral frisdrankflessen e.d. van gemaakt (PET is niet de afkorting voor polyethyleen). Voor draagtasjes wordt veelal polyethyleen (PE of LDPE (low density ervoor)) of polypropyleen (PP) gebruikt. PP geeft van die krakende tasjes.

Daarnaast zijn er nog de biopolymeren (van melkzuur of zetmeel) die ook wel voor tasjes worden gebruikt.

Op deze website vind je wat informatie over de verschillende polymeren die voor verpakkingsmaterialen worden toegepast.

Voor meer informatie over de verschillende polymeren kun je ook op wikipedia kijken.

Berichten: 4

Re: vraagje, plastieken draagtasjes

mijn excuses voor de fout, na de blok in nieuwjaar zal ik wel iets meer up to date zijn dan nu :oops:

goeie site!

bedankt!

Reageer