Springen naar inhoud

Alcohol

• Log in om te kunnen reageren

Gerda Veerman

Gerda Veerman

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 november 2007 - 19:53

Ik heb een waterbed. Omdat ik een nieuwe zak had gekocht moest deze gevuld worden. Normaal dan doe je bij het water een vloeistof die je in de winkel koopt om te voorkomen dat er algen in het bed ontstaan.

Dat had ik helaas niet gedaan, niet in huis, dus er niet meer van gekomen. Vervolgens had ik ergens een bel horen luiden dat je er ook alcohol in kunt doen. En dan niet de alcohol dat je in de winkel koopt om te consumeren maar "werkalcohol" die je bij de supermarkt koopt.

Dat is nu al heel veel weken geleden en de alcohol dringt door het plastic van de waterzak heen, de lucht is behoorlijk sterk. In het begin heb ik elke dag het hele bed afgehaald en gewassen en de dop van de zak eraf om de alcohollucht eruit te laten gaan. De alcohollucht wordt wel wat minder, maar na 1 dag begint het al weer op te komen.

Omdat een waterbed bestaat uit veel watten in de zak vraag ik me af of ik ooit van die alcohollucht af kan komen.

Mijn vraag: is er een middel om de alcohol te neutraliseren?
Dank jullie wel voor je reactie.

Gerda

PS Het slaapt wel lekker overigens

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jooken

Jooken

• >250 berichten
  • 677 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 november 2007 - 20:19

Hoeveel alcohol heb je er eigenlijk in gedaan?

Hetgeen gebeurt is dat de alcohol door het plastic dringt en naar buiten komt.

Er zijn twee mogelijkheden:

- ofwel wachten tot alle alcohol verdampt is
- ofwel het water vernieuwen

In elk geval het aangewezen algendodend middel erin doen.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 november 2007 - 20:20

Je kunt alcohol oxideren. Maar ja, dan krijg je azijnzuur en dat lijkt me nog veel vervelender. Kun je het bed niet leeg laten lopen en deze vervolgens weer vullen met water? Dat lijkt mij het meest effectief.

PS. Doe je ook een blaastest voordat je 's ochtends in de auto stapt? ;)

jhullaert

jhullaert

• >1k berichten
  • 2337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 november 2007 - 21:28

Als dit om methanol gaat is dat dan niet zeer schadelijk om in die damp te slapen? 8-)

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 november 2007 - 21:44

CuSO4 in het water gieten, goed tegen de algen. Het water is dan wel blauw van kleur :P

Robin85

Robin85

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2007 - 07:36

bwaja bij 10 ppm gaje daar wellicht niet veel van zien, maar is alvast genoeg tegen algen ;)

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2007 - 18:30

Ik zou hem leeg laten lopen, en dan een paar keer voor 1/4 vullen ofzo en weer leeg laten lopen.

Dit is de enige manier om een evenwicht van alcohol in watten/water af te laten lopen.

Veranderd door Napoleon1981, 19 november 2007 - 18:32

Gerda Veerman

Gerda Veerman

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2007 - 18:43

Mag ik iedereen bedanken die meegedacht heeft.
Ik heb er een halve liter per bed in gedaan, het bed bestaat uit 2 compartementen.
Ik ga morgen even naar de supermarkt om te kijken of het inderdaad geen methanol is, want dan wordt het nog moeilijk om het water aan te zuigen om het leeg te laten lopen. Dan dus eerst weer een pompje kopen.
Gelukkig hoef ik 's morgens niet in de auto, dus een alcoholtest hoef ik niet te doen
Ik heb ook nog gehoord dat ik er geen alcohol maar waterstofperoxyde in had moeten doen tegen de algen. Of ook maar niet doen?
Gerda

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 november 2007 - 20:11

Waterstofperoxide in combinatie met (restjes) ethanol (of methanol) geeft azijnzuur (of mierenzuur). Dat wil je echt niet. Waterstofperoxide ontleedt ook langzaam, dus dit zou slechts een kort effect geven.

Volgens mij kun je het beste niet te veel zelf gaan rommelen met je waterbed. Je ligt er immers toch een groot deel op te slapen. Je moet gewoon zo'n flesje in de winkel kopen en deze er in doen. Dan sluit je elk risico uit voor het behoud van je waterbed en jezelf.

Gerda Veerman

Gerda Veerman

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 november 2007 - 22:49

Okť, dat zal ik dan maa gaan doen en het onderwerp hiermee dan maar afsluiten.
Nogmaals hartelijk dank voor jullie meedenken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures