Springen naar inhoud

[scheikunde] Buffers

• Log in om te kunnen reageren

Chris65

Chris65

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 november 2007 - 15:10

Hallo,

Nog een klein vraagje, even dat ik een richting heb waar ik moet zoeken, maar wat is het verschil tussen een medische buffer en chemische buffers. Ligt het verschil in de binding?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 november 2007 - 15:30

Weet je wel wat een buffer is/doet?

Chris65

Chris65

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 november 2007 - 15:46

Ja dat weet ik wel, in grote lijnen is het om de pH stabiel te houden, in ieder geval voor chemische buffers maar blijkbaar is er een significant verschil tussen medische en chemische buffers.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 november 2007 - 15:57

Ja dat weet ik wel, in grote lijnen is het om de pH stabiel te houden, in ieder geval voor chemische buffers maar blijkbaar is er een significant verschil tussen medische en chemische buffers.

Als je basisch moet bufferen, zou het dan een goed idee zijn om een ammoniakbuffer te gebruiken? Of iets minder reactiefs als tris-EDTA.

Veranderd door FsWd, 19 november 2007 - 15:57

Chris65

Chris65

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 november 2007 - 09:21

Ik denk dat je dan beter tris EDTA kan gebruiken maar is dat dan het enige verschil tussen medische en chemische buffers, dat medische buffers minder reactief zijn?

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 20 november 2007 - 09:39

Er is in principe geen verschil in medische (wat dat dan ook precies mogen zijn) en chemische buffers, elke buffer moet afgestemd zijn op de funktie die in een bepaald systeem vervuld moet worden.
Dit betekend voor medische buffers dat vaak maar lang niet altijd voldaan moet worden aan de eis dat de bepaalde fysiologische eigenschappen van het monster behouden moeten blijven.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures