Springen naar inhoud

synthese diazepam

• Log in om te kunnen reageren

acidboy

acidboy

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2007 - 13:30

Ik ben bezig met de synthese van valium....Ik heb eerst p-chlooraniline beschermd met een acetyl groep d.m.v. azijnzuur anhydride in een waterig milieu. Daarna wou ik de friedel-craft doen met idd benzoylchloride en AlCl3, Ik zou het mengsel afkoelen en over ijs uitgieten, maar het zat helemaal vast in mijn kolf een donker bruin iets. Ik kreeg het ook bijna niet meer opgelost. Ik had een protocol gebruikt uit Harwood en Moody met broombenzeen en benzoylchloride. Hier moest het afkoelen en uitgieten over ijs daarna NaOH toevoegen om benzoezuur te verwijderen en extraheren met ether. wat hier gebeurde was redelijk tegen mij verwachting in. Er ontstond in mijn scheitrechter een creme kleurige vaste stof. Ik ben zo stom geweest om dit weg te gooien en de ether laag te rotavappen. Hier kwam niet meer uit.

Tijdens de reactie heb ik 30 min verwamt tot 120 graden. Bij het langzaam toevoegen van AlCl3 kleurde het mengsel donker.

Het grote nadeel is ook nog is dat ik hier geen toegang heb tot de boeken of site's die eerder genoemd zijn.

eerder vond ik dat iemand iets had gevonden in vogel, maar ik kan hier niets in vinden.

heeft iemand een idee?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

RobD

RobD

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 november 2007 - 14:51

Kijk eens op deze link:

http://designer-drugs.com/pte/12.162.180.114/dcd/chemistry/diazepam.html

DuranK

DuranK

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 november 2007 - 23:53

Das niet slim he, stoffen weggooien waarvan je niet zeker bent dat ze niet de juiste zijn. En het is zeker niet slim om kolven kapot te laten vallen waar je eindproduct in zit ;)
De Oude Wijsheid liet ons na : "Alle cycli in de kosmos zijn elkaars gelijke en alles gebeurt tezelfdertijd".
Een zoektocht van Ī 30 jaar liet mij zien dat deze wijsheid de waarheid is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures