Student T-Test

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17

Student T-Test

Voor een verslag moet ik een aantal berekeningen loslaten op twee tabellen. In deze tabellen staan elk 15 resultaten. M.b.v de Student T-Test wil ik kijken of er een significant verschil zit tussen deze twee tabellen.

Met behulp van de formule heb ik uitgerekend dat t = 1,10.

in de tabel met kritische waarde bij 95% betrouwbaar heid staat voor n = 15 de waarde 2,13.

De berekende t zit hier dus onder. Betekend dat dat ik mag zeggen dat de waarden in de tabellen niet significant verschilllen en dat dat binnen de foutmarge valt. Of moet ik het juist andersom interpeteren en zit er dus wel een significant verschil in?

Alvast bedankt voor de hulp.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 774

Re: Student T-Test

Je mag zeggen dat de waarden in de tabellen niet significant verschilllen en dat dat binnen de foutmarge valt ! :)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Student T-Test

Als de toetswaarde onder de tabelwaarde (tkrit) zit, is de toetswaarde niet significant.

Gebruikersavatar
Berichten: 17

Re: Student T-Test

Ok, bedankt :)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer