chlorogeenzuur

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

chlorogeenzuur

ik heb een probleem. Ik moet weten hoe het kan dat cafeine zich hecht aan chlorogeenzuur maar daar voor heb ik de structuurformule nodig & de molecuulformule. die van cafeine heb ik al maar die van chlorogeenzuur kan ik helemaal nergens vinden. en zoude jullie me ook kunnen helpen met deze bewering

ook zou ik niet kunnen bedenken hoe het aan elkaar kan binden. door middel van een esther ofzo?


Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: chlorogeenzuur

http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorogenic_acid

En je hebt de structuurformule van caffeine zeg je, waar zie jij ergens een alcohol of zuurfunctie? Anders kun je geeneens een ester maken.

Als ik trouwens zoek op beide termen tegelijk, zie ik een hoop geblaat over celfuncties. Kan het niet zijn dat dit een beetje werkt als substraat en co-substraat?

Berichten: 5

Re: chlorogeenzuur

Ja nou nergens dus. maar ik voeg het me af. hoe zou het anders kunne binden?

en dat het als een substraat gaat zou kunnen. want het is wel iets wat in het lichaam voor komt.

maar kan het niet zijn dat 1 dubbele binding van chlorogeenzuur open breekt en daar cafeine aan vast gaat zitten? of niet

Berichten: 552

Re: chlorogeenzuur

Voorstel:

ik zie mogelijkheid tot fysische adsorptie door vorming van H-bruggen.

Verklaring:

e paar van N en carbonylzuurstof in caffeïne hechten zich via de partieel positief geladen waterstof in de hydroxylfunctie aan het chlorogeenzuur.

Dit soort binding is een H-brug.

Reageer