Rheodyne en Falco

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 38

Rheodyne en Falco

We zijn op zoek naar de verschillen tussen Rheodyne en Falco ferrule's. Wij denk en dat het verschil zit tussen de hoek van de ferrule en de tube. Kan iemand dit bevestigen, en is er iemand die misschien een link weet naar een site waar de verschillen worden aangetoond. Ik heb al gezocht, maar kan niet duidelijk de verschillen ontdekken.

Wat misschien ook wel handig is, is een technische tekening van de ferrule's. Deze heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten.

Berichten: 1.379

Re: Rheodyne en Falco

De woorden Rheodyne en Falco ferrule ken ik niet. Kun je die eerst even uitleggen? Het eerste woord doet mij denken aan een vloeistofstroming. Het tweede aan ijzer.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Berichten: 2.399

Re: Rheodyne en Falco

Het zijn merken van ferrules, injectoren en noem allemaal maar op. De ferrules lijken inderdaad op elkaar maar zijn niet uitwisselbaar. Vaak kun je wel een rheodyne ferrule in een falco injector draaien maar je krijgt hem er niet meer goed uit.

Ik heb ergens een sheet liggen met de afmetingen etc, maar ik heb er geen tijd voor om die in te scannen op het moment. Gebruik gewoon de juiste ferrules op de juiste plek klaar. Beide merken hebben gewoon een apart design zodat je hun spul op hun producten moet gebruiken.

Berichten: 142

Re: Rheodyne en Falco

Het is geen Falco maar Valco.

Als je googlet op rheodyne ferrule of op Valco ferrule en zoekt op afbeeldingen dan krijg je genoeg voorbeelden.

Persoonlijk heb ik geen moeite om Valco en Rheodyne ferrules uit elkaar te houden. De nuts lijken meer op elkaar an beide merken.

Berichten: 38

Re: Rheodyne en Falco

Oke correctie: Valco

Dat er verschillen zijn, dat wist ik. Dat ik ze niet op elkaar moet zetten, is niet verstandig en dat wist ik ook. Maar daar gaan mijn vragen niet over.
Gebruik gewoon de juiste ferrules op de juiste plek klaar
Dat weet ik dus. Ik zou het waarderen wanneer je de sheets wel zou inscannen. Informatie uitwisselen, daar draait het toch allemaal om op dit forum? En het zou waarschijnlijk meteen mijn vraag (lees: nieuwsgierigheid) kunnen beantwoorden.

Reageer