Laboratorium glaswerk

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 21

Laboratorium glaswerk

In een kringloopwinkel vond ik een behoorlijke hoeveelheid nieuw laboratorium glaswerk. Men wilde het lozen, vanwege de breekbaarheid, maar omdat het een "Goede Doelen”- winkel is, vroeg men er wel E 30 voor, en dat leek mij redelijk. En in een onbezonnen ogenblik kocht ik de hele boel.

Inmiddels kreeg ik nog een tweede doos die ze vergeten waren, ook voor E30 dus nu heb ik een kleine 100 stuks van alles wat: een enkel reageerbuisje, maar wel een Buchner trechter, Drechsel fles 125 ml, een Soxhlet extractie apparaat, kraantjes, allerlei kolfjes al dan niet met een zijtuit en nog veel andere dingen waarvan ik naam en gebruik niet ken.

Ik heb nu geen directe scheikunde hobby meer (vroeger wel, lang geleden uiteraard vuurwerk en springstoffen :twisted: maar heb het redelijk overleefd), gebruik wel af en toe een destilleer systeem om alcohol te stoken (nee, niet om te drinken, het dient voor het maken van schellak politoer....), de kleinkinderen zijn nog iets te klein om ze te interesseren, dus ik zit er een beetje mee in de maag.

Ik heb wat prentjes van een selectie gemaakt, als je belangstelling hebt hoor ik het wel (gebruik knopje E-mail) Wie ? Voor € 50 mag het weg, maar wel zelf ophalen in Maarn, anders verzending voor eigen risico.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: E-mail adres weggehaald. Gebruik het spambestendige E-mailknopje maar</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 21

Re: Laboratorium glaswerk

Inmiddels opgehaald door een paar enthousiaste gebruikers! :D :D

Reageer