keuzerichting

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 51

keuzerichting

Een tijdje geleden wilde ik dit bericht al plaatsen, maar toen was ik bijna zeker van de keuze die ik wilde maken. Namelijk cyto-histo pathologie. Dat ik medisch wilde gaan doen, daar was ik al een tijdje zeker van, en ben ik overigens nog steeds. Nu zijn daarin drie richtingen: cyto-histo pathologie, medische microbiologie en klinische chemie.

Vandaag en gister heb ik wat rondleidingen gehad en dat heeft mijn keuze weer aan het wankelen gebracht. Wat de richtingen precies inhoud weet ik niet. Zo ongeveer wel natuurlijk, maar hoe gaat het precies te werk?

Ik weet dat dit een chemisch forum is, maar er staat een kopje medisch bij, dus ik plaats het hier toch, omdat ik niet weet waar het anders kan. Wat mijn vraag is dus of jullie me misschien een beetje meer informatie kunnen verschaffen over de richtingen en als het mogelijk is ook waarom je die keuze gemaakt hebt. Misschien dat het mij een beetje verder helpt.

Re: keuzerichting

Het zal moeilijk zijn om je in een kort bericht een antwoord te geven waarmee je kunt beslissen. Het zijn wel medische richtingen maar inhoudelijk echt totaal verschillend.

Ik zou je aanraden om de termen in te voeren in google en eens een aantal links te bekijken om een indruk te krijegen wat elke richting inhoudt.

Houd ook in de de gaten dat het nogal uitmaakt of je op een groot laboratorium wilt werken of op een klein.Een groot loboratorium is vaak verder geautomatiseerd maar heeft meestal een veel breder pakket aan analyses en minder kontakten met patienten terwijl een klein laboratorium het tegengestelde heeft.

Reageer