Polymerisatie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Polymerisatie

Hallo zou iemand mij enige informatie kunnen geven over de volgende 4 onderwerpen???

1) Acrylate Polymerisation (free radical)

2) Acrylate Polymerisation (controlled)

3) Emulsion polymerisation

4) Ringopening polymerisation

Berichten: 677

Re: Polymerisatie

Dat soort informatie vind je in elk boek over polymeerchemie. Raadpleeg de lokale bibliotheek van universeit of hogeschool.

Berichten: 316

Re: Polymerisatie

En als je nog wat info over emulsiepolymerisatie nodig hebt: ik doe mijn PWS er gedeeltelijk over dus misschien heb je daar wat aan

Berichten: 2

Re: Polymerisatie

Niet iedereen heeft toegang tot de bibliotheken van universiteiten en/ of hogescholen.....

Maar misschien een link naar een internet pagina waar de informatie op staat? Zou handig zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Polymerisatie

Volgens mij is de bieb van de TU in eindhoven gewoon openbaar. http://w3.tue.nl/nl/diensten/bib

Zou handig zijn als je er eens naartoe ging ;)

Berichten: 316

Re: Polymerisatie

Probleem is een beetje dat de meeste op IP-herkenning draaien van studenten en medewerkers :(

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Polymerisatie

bramsma schreef: Hallo zou iemand mij enige informatie kunnen geven over de volgende 4 onderwerpen???

1) Acrylate Polymerisation (free radical)

2) Acrylate Polymerisation (controlled)

3) Emulsion polymerisation 

4) Ringopening polymerisation
Wat wil je van deze polymerisaties weten? Gaat het meer om de toepassingen of over de synthese en het mechanisme hiervan?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Polymerisatie

Heengaan als in fysiek en een boek uit de kast trekken bedoelde ik ;)

Berichten: 316

Re: Polymerisatie

Dat is inderdaad het best ja :D

Sorry hoor :oops:

Berichten: 31

Re: Polymerisatie

acrylaat gaat het om acrylaat monomeer die door een vrijradicaal met de dubbele bindingen in de monomeer in polymerisatie reactie gaan.

Polymerisatie gaat over de vorming van een polymeer door de reactie tussen een monmeer en een vrijradicaal.

Het vrijradicaal kan onder verwarming of lich(UV straaling,hv) gevromd worden.

De vrijradicalen zijn erg reactief en reageren met de dubbele binding in een monomeer b.v. acrylaat monomeer om de polymerisatie-reactie te laten starten. Op die manier vormd er een polymeerproduct.



Polymeer wordt gvormd in de vorm van een lange groeinde keten. Dit hangt af van het aantaal dubbele bindingen die in de monmeer zijn.

Berichten: 173

Re: Polymerisatie

FsWd schreef: Volgens mij is de bieb van de TU in eindhoven gewoon openbaar. http://w3.tue.nl/nl/diensten/bib

Zou handig zijn als je er eens naartoe ging ;)
Deze is inderdaad gewoon openbaar ent als eigenlijk elke universitaire bibliotheek in Nederland (hell even in Europa/the world whatever) en de vraag die gesteld wordt is wel redelijk open nog. zelf op een gemiddelde wiki vind je hier algemene informatie over.

zit zelf wel een beetje in de ROP (rind opening pol) en kan er zo een aantal pagina over schrijven uit het hoofd. dus misschien iets meer specificatie in de gevraagde informatie

Reageer