verwijderen van siliconen van polyester

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

verwijderen van siliconen van polyester

Kan iemand mij vertellen hoe je het beste siliconen verwijderd van/uit polyester. Ik heb daar al een aantal jaar een probleem mee en alles wat ik heb geprobeerd heeft niet geholpen. Het probleem is dat alle nieuwe kitten die worden aangebracht zich steeds weer loswerken met alle gevolgen van dien.

Nu gaf iemand mij deze week de tip om ethylacetaat te gaan gebruiken voor het reinigen van de delen zodat het probleem opgelost zou zijn. Ik heb daar mijn twijfels over en wilde vragen of iemand hier deze oplossing kent of daar ervaring mee heeft.

Daarnaast zou het prettig zijn als iemand voor mij wel een adequate oplossing heeft voor mijn probleem.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en tot horens

mvgr

Marino

Berichten: 1.379

Re: verwijderen van siliconen van polyester

Een heel oud verhaal is dat je het met tolueen moet proberen. Dat betrof echter het reinigen van een metaaloppervlak.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: verwijderen van siliconen van polyester

Als ik het goed lees, stel je twee vragen:
Kan iemand mij vertellen hoe je het beste siliconen verwijderd van/uit polyester.
en:
Nu gaf iemand mij deze week de tip om ethylacetaat te gaan gebruiken voor het reinigen van de delen zodat het probleem opgelost zou zijn. Ik heb daar mijn twijfels over en wilde vragen of iemand hier deze oplossing kent of daar ervaring mee heeft.
Een antwoord op de tweede heb ik niet. Van een vakman heb ik een suggesie als antwoord op de eerste vraag:

Verwarm de kit met een haarföhn. Meestal kun je hem dan zo (mechanisch, net chemisch) verwijderen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: verwijderen van siliconen van polyester

mijn vader was schilder en die vertelde tegenmij altijd van sorry, het beste is om een nieuw ... te kopen

ik weet niet waar het op zit maar je kunt het beste vervangen gezien je siliconen er bijna niet knap af krijgt.

oja wat heeeeeel misschien kan werken is een laag er af schuren en dan gronden met Algrond grondverf. ik weet alleen niet of je deze proffesionele grondverf particulier kan krijgen
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Gebruikersavatar
Berichten: 204

Re: verwijderen van siliconen van polyester

Mijn ervaring: Warme alcoholische loog met een groen schuursponsje, gevolgd door warm water met allesreiniger.

Ethylacetaat zou je kunnen proberen, ik zag het bij de Hema in flesjes van 200 cc

(nagellakremover).

Hardnekkig spul, die siliconen! succes!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.238

Re: verwijderen van siliconen van polyester

heb eht nog een keertje gevraagd aan me pa en die zecht idd dat er maar 1 mannier is en dat is kompleet vervangen.

de enigste andere mogelijkheid is bij de proffecionele verfgroothandel verf met siliconen te kopen maar dat is erg prijzig en geen garantie tot succes.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Berichten: 2

Re: verwijderen van siliconen van polyester

Hier een hint van iemand die er totaal geen verstand van heeft, maar ik heb ergens gehoord dat bv polyester boten vetvrij gemaakt worden met GBL, waar deze letters voor staan weet ik echt niet, misschien kan men bij een jachtwerf hier meer onformatie over geven.

Berichten: 552

Re: verwijderen van siliconen van polyester

of je zou er een bende Paris Hiltons op los kunnen laten, de siliconen zullen dan wel snel weg zijn :P


Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: verwijderen van siliconen van polyester

In bouwmarkten is van verschillende merken kitverwijderaar te koop....
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2

Re: verwijderen van siliconen van polyester

Hallo allemaal,

Ondanks alle suggesties ben ik nog niet veel verder. Alle hier opgesomde middelen zijn al geprobeert op de nagellakremover en de tolueen na en die gaat dus nog geprobeerd worden.

Ik kan helaas niet weggooien en opnieuw zoals sommigen van jullie suggereerden want dan moet ik een nieuwe boot kopen en dat kost iets te veel. Schuren heeft me alleen geleerd dat je de siliconen voor het schuurpapier uit in het polyester drukt en dat je welliswaar een deel verwijderd maar ook het probleem alleen verlegd. Eigen ervaring met alle andere middelen leverden alleen maar teleurstellingen. Sorry maar ik moet nog wat verder zoeken. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties. :) en tot horens.

Berichten: 8

Re: verwijderen van siliconen van polyester

Heeey Beste,

Ik moet voor mijn opleiding bouwkunde nu een werkstuk maken over alle eigenschappen van silicone elastomers ( elastische siliconen , dus zowel de borstimplantaten:D als de kit die gebruikt wordt voor krimpvoegen en sanitair in badkamers.)

en ik zat hier te kijken opzoek naar wat info, helaas vrij weinig gevonden.

Maar wel jou vraag gelezen. Nu weet ik dat ik een jaartje later reageer. maarja na hier gekeken te hebben moest ik verder gaan zoeken naar info over tieten en kit.

EN ik vond het volgende.

http://drmlicense.one.microsoft.com/pdrm/n...&embedded=false

verwijderen verharde kit: Mechanisch of met tectane verf- en pakking verwijderaar

mvG Koert

Berichten: 1

Re: verwijderen van siliconen van polyester

Hallo, Ik weet niet of het probleem nog actueel is, maar bij het verwerken van siliconen worden machineonderdelen schoongemaakt met heptaan.

Gaat naar mijn mening nog niet fantastisch, maar het schijn wel het effectiefste middel te zijn.

Groeten, Hugo

Reageer