Springen naar inhoud

mogelijkheden afvalslib

• Log in om te kunnen reageren

Rieksie

Rieksie

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 december 2007 - 19:06

Op ons bedrijf word kunststof verwerkt. De afvalput bevat hele fijne kunstofdeeltjes vermengd met organische oplosmiddelen. Het is echt een soort drab en het bevat ca. 70 ppm lood; 6000 ppm ijzer; 15000 ppm zink en 40000 ppm koper.
Op dit moment word deze drab opgeslagen, maar we willen het graag kwijt.
Wie o wie weet welke mogelijkheden er zijn om dit spul af te voeren.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 december 2007 - 21:34

Het klinkt me typisch als een proces dat nog eens zorgvuldig moet worden bekeken om te zien of de afvalstromen niet zo kunnen worden georganiseerd dat ze beter hergebruikt kunnen worden.

Maar zelfs als het niet kan worden veranderd: Het lijkt me dat als er in de drab 4% koper zit, en nog wat andere metalen, dat het de moeite van het recyclen waard is. Een suggestie voor een bedrijf dat dat wil doen kan ik je niet geven. Dat is te ver van mijn bed.

jdeketel

jdeketel

• >100 berichten
  • 127 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 december 2007 - 14:33

Ondanks dat het aantrekkelijk is om het metaal eruit te halen, gaat het hier wel om gevaarlijk afval (GA). Een schroothandelaar mag dit niet innemen. Aangezien ik in de afvalsector zit, kan ik je wel wat adresjes geven. Ik weet alleen niet of het is toegestaan om hier op het forum commerciele informatie door te geven. Het bedrijf waar ik werk kan het iig niet verwerken. Wij doen geen GA.

Als je laat weten in welke regio het afval vrijkomt en om hoeveel het gaat, dan kan ik je misschien verder helpen.

Jdeketel

Ramoonus

Ramoonus

• >100 berichten
  • 223 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 december 2007 - 14:52

er bestaan diverse bedrijven die organisch oplosmiddel hergebruiken / reinigen

ceitwa

ceitwa

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 december 2007 - 16:11

ik heb indertijd op het lab van een slibverwerker gewerkt.
er zijn verschillende mogelijkheden het slib af te voeren. kijk maar eens hier:
http://www.deltaimpex.nl/

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures