Springen naar inhoud

[scheikunde] Aantal vragen Gel maken

• Log in om te kunnen reageren

Scholier040

Scholier040

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 22:43

Hallo iedereen,
Ik moet voor school een paar vragen beantwoorden zouden jullie mij hier bij kunnen helpen? ik zal even het hele stuk overtypen dan weten jullie precies waar het over gaat hier komt het:
1.Doe 100 ml lauwwarm water in de gelpot ongeveer 60 graden
2.druppel nu de volgende stoffen in de gelpot: 4 druppels Heliozimt K. Dit is een conserveringsmiddel,5 druppels parfum olie en Maximaal 3 druppels kleurstof
3. Je krijgt oplosverbeteraar dit is een emulgator. druppel met een pipet 15 druppels oplosverbeteraar in het potje deze oplosverbeteraar word in een waterbad van 60 graden gehouden

DE VRAGEN:
1. Waar dient de emulgator voor?
2.Waarom gebruiken we warm water
3.De parfumolie en de kleurstof zijn ''natuurlijke extracten leg uit wat hiermee word bedoelt
4.waarom word de oplosverbeteraar in een waterbad tot 60 graden verwarmd

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:01

Ik moet voor school een paar vragen beantwoorden

Je zegt toch echt in je openingspost dat jij die vragen moet beantwoorden en niet wij; en dat jij dat vervolgens overschrijft. Bovendien lijken mij vraag 1 en 3 vrij snel via google of wikipedia te beantwoorden.
Heb je zelf een idee wat het antwoord op vraag 2 en 4 kan zijn?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Scholier040

Scholier040

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:11

ja die van de emulgator wist ik alleen wou ff kijken of het andtwoord overeen kwam een emulgator dient om bestanddelen van een mengsel bij elkaar te houden
die van natuurlijke extracten weet ik echt niet heb overal gezocht ik denk dat het dat natuurlijke extracten misschien gemaakt zijn van dingen uit de natuur klopt dit ? kan iemand me hierover uitleg geven?

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:14

Volgens mij zijn natuurlijke extracten bestanddelen die uit natuurlijke bronnen worden geŽxtraheerd. Er zijn vele extractiemethoden voor de vele natuurlijke extracten.

Voorbeeld: extractie van aldehyden/ketonen uit natuurlijke materialen met behulp van het Girard-reagens, wat op zich gebaseerd is op een semi-carbazide additie dacht ik.

Scholier040

Scholier040

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:20

Hoe worden kleurstoffen dan uit natuurlijke bronnen gehaald? van welk materiaal

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:24

Daar heb ik nou geen flauw idee van. De meeste kleurstoffen zijn ook synthethisch. Even gegoogled:

http://nl.wikipedia....lijke_kleurstof

Even terugkomen op mijn mening: blijkbaar zijn er heel veel natuurlijke kleurstoffen :D

Veranderd door Don Carbazone, 07 januari 2008 - 23:27

Scholier040

Scholier040

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:29

Oke Bedankt voor je reactie je hebt me een end op weg geholpen! ik heb nog een vraagje als je hier het andtwoord op weet : waarom word oplosverbeteraar in eenwaterbad tot 60 graden verwarmd ik dacht omdat het anders geen werking heeft als het niet word verwarmd zit ik met dit andtwoord in de goede richting?

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:40

Mja, ik denk dat de positieve invloed van de temperatuur misschien te verklaren valt onder het feit dat de diffusiesnelheid van de emulgator toeneemt, waardoor de emulsie sneller tot stand komt. Waarschijnlijk zal de emulsie zich ook wel vormen bij kamertemperatuur, maar veel trager (en je hebt waarschijnlijk geen zin om dagenlang te staren naar een mengsel)

Scholier040

Scholier040

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:42

Oke heel erg bedankt Don Carbazone!

Don Carbazone

Don Carbazone

• >250 berichten
  • 552 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2008 - 23:43

Graag gedaan. Leuk zo dankvolle mensen

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures